18 Ağustos 2011 Perşembe 00:00
1143 Okunma
Taşımacılık sektörünün sorunları devasa
UND Yönetim Kurulu Başkanı Ruhi Engin Özmen, büyüklüğü 258 milyar
TL'ye ulaşan taşımacılık sektörünün çok sayıda sorunu olduğuna işaret ederek, İran, Rusya ve İtalya'nın Türk şirketlerine zorluklar çıkardığını kaydetti ~|~

EKONOMİ SERVİSİ - İSTANBUL

Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) Yönetim Kurulu Başkanı Ruhi Engin Özmen, Türkiye Uluslararası Eşya Taşımacılığı ve Lojistik Sektörü'nün 400 bin kişilik istihdam ile 75 ülkeye 1 milyon 133 bin sefer gerçekleştirerek tüm güçlüklere rağmen geliştiğini ve iç-dış ticaretimizi ileriye taşıdığını belirtti. UND'nin geleneksel iftarında konuşan ve 15 Ocak 2011'de UND'nin 5. başkanı olarak seçilen Özmen, "Yeni üretim ve ticaret üçgeni olan Orta Doğu-Asya ve Afrika bölgeleri arasındaki bağlantıyı sağlayan konumumuzdan ötürü, önümüzdeki 20 yılda genç nüfusumuz, sürekli gelişen altyapılarımız ve iddialı projelerimizle çok daha fazlasını gerçekleştirebileceğimize inanıyoruz" dedi. Konuşmasında; yeniden şekillenen Tarihi İpek Yolu'nun Türkiye olmaksızın canlandırılmasının mümkün olmadığına da değinen Özmen, "En kısa ve başarı olasılığı en yüksek olan Çin-Pakistan-İran-Türkiye güzergâhının etkinleştirilmesi hepimizin için ortak hedef olmalı" dedi.
Bağımsız bir araştırma şirketi tarafından yapılan "Türkiye Lojistik Sektörü Araştırması 2011"in sonuçlarına göre, sektörün büyüklüğünün 258 milyar liraya ulaştığını, 2 binin üzerinde firmanın faaliyet gösterdiği sektörde, lojistik hizmet sağlayıcı şirketlerinin toplam büyüklüğünün de yaklaşık 20 milyar TL olarak hesaplandığını dile getiren Özmen, araştırmada ilginç bir bulgunun da sektördeki altyapı eksikliklerine bağlı verimsizlik olduğunu vurguladı.

Sektörün problemleri çok
Taşımacılık sektörünün çok sayıda sorunu bulunduğuna işaret eden Özmen, bu konuda şunları söyledi: "Sektörün en temel sıkıntıları, hukuki altyapı eksiklikleri, mevzuatların getirdiği bürokratik engeller, lojistik konusunda eğitimli işgücü azlığı, teknolojinin yeterince etkin kullanılamaması, sektöre hizmet eden araç sayısının ihtiyacın çok üzerinde olması, depo kapasitesinin yetersizliği ve piyasada çok sayıda firma bulunması. Plansız yatırımların sektördeki atıl kapasitesi araştırmalarla tespit edildi. Sektöre girişte aranan Mali kriterlerin ciddiyetine rağmen 2002 yılında 910 adet olan C2 Yetki Belgeli firma sayısı bugün itibarıyla bin 599 adete ulaştı. Bu kadar çok oyuncunun pazarda bulunması bir 'hayatta kalma' çabasına dönüştü ve maalesef haksız rekabeti de beraberinde getirdi. Sektörün disipline edilmesi ve etik değerlerin yerleştirilmesi adına bizler yetki belgelerine belirli usul ve esaslar çerçevesinde kısıtlama getirilmesini istiyoruz."

Rusya, İtalya ve İran engel çıkarıyor
Özmen, sektörde yaşanan sorunlara da işaret ederek, Rusya'nın geçiş belgesi kotası sorununun 10 yıldır gösterilen iyi niyete rağmen, Rus taşımacılarının emek harcamadan pazar kapma hırsı nedeniyle çözümlenemediğini, İran'ın, imzalanan protokolleri hiçe sayarak, akaryakıtta araçlarından iki kat fiyat farkı tahsil ettiğini, Türkiye'nin en büyük dış ticaret partnerlerinden olan İtalya'nın geçiş belgesi kotasına yıllardır getirdiği kısıtlamanın anlaşılır olmadığını, sürücülerin 3 ay süreli Türkmenistan vizesi alabilmek için başvurduklarında 45 gün beklediğini, hatta bazen bu sürenin sonunda şaşırtıcı şekilde vize yasaklısı olduklarını öğrendiklerini dile getirdi. İftara İçişleri Bakanı İdris Naim Şahin, Kara Ulaştırması Genel Müdürü Ali Rıza Yüceulu, İstanbul Emniyet Müdürü Hüseyin Çapkın, TOBB Ulaştırma ve Lojistik Sektör Meclisi Başkanı Çetin Nuhoğlu, MÜSİAD Başkanı Ömer Cihad Vardan'ın yanı sıra kamu, STK ve özel sektörün temsilcileri ile dernek üyeleri katıldı.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100