Telefonların dinlenmesi, kayda alınması ve sinyal bilgilerinin değerlendirilmesi hususunda Başbakanlık tarafından "Bilgi Sistemleri Daire Başkanlığı" adında yeni bir daire kuruldu
Telefonların dinlenmesi, kayda alınması ve sinyal bilgilerinin değerlendirilmesi hususunda Başbakanlık tarafından yeni bir daire kuruldu. Adı "Bilgi Sistemleri Daire Başkanlığı" olan birimin görevleri arasında "Kaydedilen ses, faks, veri ve internet dâhil her türlü iletişim bilgilerinin ilgili kurumların taleplerine göre çözümlenmiş ya da ham olarak ortak formatta ulaştırılmasını ve sistemin 24 saat esasına göre çalışmasını sağlamak" maddesi de yer alıyor. Başbakanlık'ın "Telekomünikasyon Yoluyla Yapılan İletişimin Tespiti, Dinlenmesi, Sinyal Bilgilerinin Değerlendirilmesi ve Kayda Alınmasına Dair Usul ve Esaslar ile Telekomünikasyon İletişim Başkanlığının Kuruluş, Görev ve Yetkileri Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik"i Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Bir önceki yönetmelikte yer almayan "Bilgi Sistemleri Daire Başkanlığı" adında ki birim bu Yönetmelik ile uygulamaya geçirildi.
24 saat açık olacakDaha önce Teknik İşletme Daire Başkanlığı'nda bulunan 24 saat çalışma görevi yeni kurulan Bilgi Sistemleri Daire Başkanlığı'na devredildi. Daire'nin görevleri arasında Başkanlığın faaliyetleri için gerekli sistemleri oluşturmak, yazılımları geliştirmek, işletmek, bakım ve onarımlarını yapmak veya yaptırmak, bu alandaki teknolojik gelişmeleri takip etmek ve Başkana görüş bildirmek; Aynı iletişim hakkında birden fazla ilgili kurum tarafından hâkim veya Cumhuriyet savcısı kararı alınması ya da yazılı emir verilmesi halinde, taleplerin aynı anda karşılanarak söz konusu iletişim bilgilerinin ilgili kurumların her birine gerçek zamanlı olarak iletilmesini sağlamak gibi maddeler yer alıyor. Ayrıca Daire; kaydedilen ses, faks, veri ve internet dâhil her türlü iletişim bilgilerinin ilgili kurumların taleplerine göre çözümlenmiş ya da ham olarak ortak formatta ulaştırılmasını ve sistemin 24 saat esasına göre çalışmasını sağlamak için de görevlendirildi.
Telefonların dinlenmesi, kayda alınması ve sinyal bilgilerinin değerlendirilmesi hususunda Başbakanlık tarafından yeni bir daire kuruldu. Adı "Bilgi Sistemleri Daire Başkanlığı" olan birimin görevleri arasında "Kaydedilen ses, faks, veri ve internet dâhil her türlü iletişim bilgilerinin ilgili kurumların taleplerine göre çözümlenmiş ya da ham olarak ortak formatta ulaştırılmasını ve sistemin 24 saat esasına göre çalışmasını sağlamak" maddesi de yer alıyor. Başbakanlık'ın "Telekomünikasyon Yoluyla Yapılan İletişimin Tespiti, Dinlenmesi, Sinyal Bilgilerinin Değerlendirilmesi ve Kayda Alınmasına Dair Usul ve Esaslar ile Telekomünikasyon İletişim Başkanlığının Kuruluş, Görev ve Yetkileri Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik"i Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Bir önceki yönetmelikte yer almayan "Bilgi Sistemleri Daire Başkanlığı" adında ki birim bu Yönetmelik ile uygulamaya geçirildi.
24 saat açık olacakDaha önce Teknik İşletme Daire Başkanlığı'nda bulunan 24 saat çalışma görevi yeni kurulan Bilgi Sistemleri Daire Başkanlığı'na devredildi. Daire'nin görevleri arasında Başkanlığın faaliyetleri için gerekli sistemleri oluşturmak, yazılımları geliştirmek, işletmek, bakım ve onarımlarını yapmak veya yaptırmak, bu alandaki teknolojik gelişmeleri takip etmek ve Başkana görüş bildirmek; Aynı iletişim hakkında birden fazla ilgili kurum tarafından hâkim veya Cumhuriyet savcısı kararı alınması ya da yazılı emir verilmesi halinde, taleplerin aynı anda karşılanarak söz konusu iletişim bilgilerinin ilgili kurumların her birine gerçek zamanlı olarak iletilmesini sağlamak gibi maddeler yer alıyor. Ayrıca Daire; kaydedilen ses, faks, veri ve internet dâhil her türlü iletişim bilgilerinin ilgili kurumların taleplerine göre çözümlenmiş ya da ham olarak ortak formatta ulaştırılmasını ve sistemin 24 saat esasına göre çalışmasını sağlamak için de görevlendirildi.