Telefon görüşmelerinde yeni tarifeleri devreye sokan Türk Telekomünikasyon A.Ş'ye tarifeler konusunda vatandaşlardan soru yağdı. Şirketin yeni kurulun Bilgi Edinme Birimi'ne yeni tarifelerine eleştirilerini gönderen vatandaşlar, tercihlerini de ilgili birimler yerine bu bölüme bildirdiler. Türk Telekom'un 27 Temmuz 2004tarihinde kurulan Bilgi Edinme Birimi aktif olarak çalışmaya başladı. Vatandaşların internet, faks ve telefonla taleplerine yanıt vermeye çalışan birime kısa sürede yaklaşık 450 başvuru yapıldı. Başvurular arasında tarifelerin yanı sıra paketlere itirazlar, iş ve telefon bağlantısı talepleri ağırlıklı yer aldı.
İşte eleştiriler
Yeni tarifelere ilişkin gönderilen eleştiri ve sorulardan bazılarışöyle:
Musa Asır: Standart Hatta geçeceğim ve yüzde 77 indirim olacağı bildiriliyor. İndirim nerede? Mantıklı çalışmalarınızda başarılar dilerim.
Veli Uzun: Tercihli hatların indirimli olduğu yönündeki broşürler telefon faturalarıyla geldi. Ancak ücretlerin önceki tarifelere göre indirimli olmadığı kanaatindeyim.
Muammer Cingöz: Acizane hesap yapmasını bilen bir vatandaş olarak indirimin nerede olduğunu pek anlayamadım. Aksine bindirim (zam) yapıldığı aşikar. Kısacası biz bu indirimden bir şey anlamadık. Bir desizin anladığınız indirimi görelim.
Abdullah Çaylı: Telekom'un yeni tarifelerinden bir şey anlamadım. Ben eski tarifede yaklaşık 20 milyon liralık görüşme yapan birisiyim. Şu halde benim Hesaplı Hattı tercih etmem gerekiyor ama indirim dediğiniz tarifeye göre herhangi bir indirim değil yüzde 10-23 arasında ek maliyet söz konusu. Acaba hizmetinizden yararlanan bir tüketici olarak aldatılıyor muyum? Ben eski tarifeden yararlanmak istiyorum. Benim rızam olmadan hiç kimse karşılıklı sözleşmenin koşullarını zorlaştıramaz.
Mehmet Emin Karagöz: Yaptığınız kampanyada tüm telefon abonelerine yüzde 80'e varan indirim denilmektedir. Oysa tarifelerinizin tükettiğim kontör miktarlarıyla hesaplanmasında enflasyonun üzerinde zam geldiği görülmektedir.
Tarife adları sözlükte yok
Osman Erdal Erkul: İnternet bağlantısında Standart Hattı seçtiğinizde kontör atış periyodu kaç saniyedir? Tarifelere ŞirketHATT, KonuşkanHATT, StandartHATT ve YazlıkHATT isimleri verilmiş. Burada büyük harflerle yazılmış ve sonunda iki adet "T" olan HATT kelimesinin anlamı nedir? Türk Dil Kurumu sözlüğünde böyle bir kelimeye rastlamadım. Bu yeni kelimenin ne anlama geldiğini açıklar mısınız?
Muhterem Polat: Yeni hat seçimleri yaptığımızda daha önce birikmiş olan kontörlerimizi kullanabilecek miyiz?
Fatih Sarıduman: Sabit ücretler konusunda müşteri hizmetleri bana tatminkar bir cevap veremiyor. Bu sabin ücretler konuşma karşılığı mı veriliyor?
Hasan Basri Özyurt: Daha önce ayda ortalama 700 kontör karşılığı fatura geliyordu. Yeni tarifelerinizden hangisini seçersem seçeyim faturam artıyor. Bu nasıl indirimdir?
İşte eleştiriler
Yeni tarifelere ilişkin gönderilen eleştiri ve sorulardan bazılarışöyle:
Musa Asır: Standart Hatta geçeceğim ve yüzde 77 indirim olacağı bildiriliyor. İndirim nerede? Mantıklı çalışmalarınızda başarılar dilerim.
Veli Uzun: Tercihli hatların indirimli olduğu yönündeki broşürler telefon faturalarıyla geldi. Ancak ücretlerin önceki tarifelere göre indirimli olmadığı kanaatindeyim.
Muammer Cingöz: Acizane hesap yapmasını bilen bir vatandaş olarak indirimin nerede olduğunu pek anlayamadım. Aksine bindirim (zam) yapıldığı aşikar. Kısacası biz bu indirimden bir şey anlamadık. Bir desizin anladığınız indirimi görelim.
Abdullah Çaylı: Telekom'un yeni tarifelerinden bir şey anlamadım. Ben eski tarifede yaklaşık 20 milyon liralık görüşme yapan birisiyim. Şu halde benim Hesaplı Hattı tercih etmem gerekiyor ama indirim dediğiniz tarifeye göre herhangi bir indirim değil yüzde 10-23 arasında ek maliyet söz konusu. Acaba hizmetinizden yararlanan bir tüketici olarak aldatılıyor muyum? Ben eski tarifeden yararlanmak istiyorum. Benim rızam olmadan hiç kimse karşılıklı sözleşmenin koşullarını zorlaştıramaz.
Mehmet Emin Karagöz: Yaptığınız kampanyada tüm telefon abonelerine yüzde 80'e varan indirim denilmektedir. Oysa tarifelerinizin tükettiğim kontör miktarlarıyla hesaplanmasında enflasyonun üzerinde zam geldiği görülmektedir.
Tarife adları sözlükte yok
Osman Erdal Erkul: İnternet bağlantısında Standart Hattı seçtiğinizde kontör atış periyodu kaç saniyedir? Tarifelere ŞirketHATT, KonuşkanHATT, StandartHATT ve YazlıkHATT isimleri verilmiş. Burada büyük harflerle yazılmış ve sonunda iki adet "T" olan HATT kelimesinin anlamı nedir? Türk Dil Kurumu sözlüğünde böyle bir kelimeye rastlamadım. Bu yeni kelimenin ne anlama geldiğini açıklar mısınız?
Muhterem Polat: Yeni hat seçimleri yaptığımızda daha önce birikmiş olan kontörlerimizi kullanabilecek miyiz?
Fatih Sarıduman: Sabit ücretler konusunda müşteri hizmetleri bana tatminkar bir cevap veremiyor. Bu sabin ücretler konuşma karşılığı mı veriliyor?
Hasan Basri Özyurt: Daha önce ayda ortalama 700 kontör karşılığı fatura geliyordu. Yeni tarifelerinizden hangisini seçersem seçeyim faturam artıyor. Bu nasıl indirimdir?