Bu haber kez okundu.

TGRT'nin satışı mahkemelik
RTÜK üyeleri Arif Merdol, Şaban Sevinç, Yahudi Rubert Murdoch'un satın aldığı ve yeni yılda Fox TV adıyla yayın yapacak olan TGRT'nin satışını mahkemeye taşıdı. ~|~







Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) üyeleri Arif Merdol, Şaban Sevinç ve Mehmet Dadak, TGRT'nin devrine onay veren RTÜK kararına karşı bölge idare mahkemesinde "devrin iptali ve yürütmenin durdurulması" talebiyle dava açtı. Üyelerden Sevinç ve avukatları Levent Gök, dava başvurusunu Ankara Bölge İdare Mahkemesine yaptı. Gök, buradaki açıklamasında, RTÜK'ün, 1 Kasım 2006 tarihli toplantısında TGRT televizyonunun bir yabancı hissedarın da içinde bulunduğu gruba satılmasına imkan veren karar aldığını anımsattı.

Kimler aldı, bilinmiyor

Üyelerin, işlemlerin gereği gibi yapılmadığını, TGRT'nin ve yeni paydaş şirketin hisse yapısının tam olarak belirlenemediğini, kimlerin TGRT'yi satın aldığının bilinmediğini ve yasalara uygun olmadığı gerekçesiyle hisse devrine karşı çıktığını vurgulayan Gök, RTÜK Kanunu'nda "Bir özel radyo ve televizyon yayın kuruluşunda yabancı sermayenin payı, ödenmiş sermayenin yüzde 25'in geçemez" ve "Bir özel radyo ve televizyon yayın kuruluşunda ortak olan gerçek veya tüzel yabancı kişi, bir başka radyo ve televizyon kuruluşuna ortak olamaz" hükümlerinin bulunduğunu, ancak RTÜK'ün, hukuk müşavirliğinin bu konudaki görüşünü almadığını savundu. Gök, TGRT'nin doğrudan Rubert Murdoch'un sahip olduğu News Corporationa satılacağı kanaatinin de oluştuğunu, TGRT hissedarı New Nedherlandsın bu şirketin alt kuruluşu olduğunu kaydetti.
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100