Bu haber kez okundu.

Tiryakilere hayati uyarılar
Uzmanlar, sigara içen kişilerde magnezyum ihtiyacının günlük gereksinimin iki katına çıktığını belirtiyor. Uzmanlar magnezyumun önemine dikkat çekiyorlar ~|~




Vücudumuzdaki kas ve sinir fonksiyonlarının yürütülmesinde, kemik güçlülüğünün ve kalp ritminin düzeninin sağlanmasında magnezyumun önemine dikkat çeken uzmanlar, sigara içen kişilerde magnezyum ihtiyacının günlük gereksinimin iki katına çıktığını belirtiyor.

Magnezyum olmadan vücutta enerji dönüşümünün olmayacağını kaydeden uzmanlar, hücre geçirgenliğinde önemli bir rol oynayan magnezyumun, kalsiyumun fizyolojik karşıtı olduğunu ifade ediyor.
Magnezyum eksikliğinin pıhtılaşmayı arttırıp kalp ve damar hastalıklarına zemin hazırladığını söyleyen uzmanlar, magnezyum eksikliğinde sinirlilik, uyumsuzluk, iştah kaybı, depresyon, kas krampları ve kasılmaları, kalp ritminde bozulmalar, solukluk, uyuşukluk, koroner spazm gibi belirtilerin görülebileceğini dile getiriyor.
Alman Beslenme Birliği (DGE) ve Dünya Sağlık Örgütü'ne (WHO) göre günlük magnezyum ihtiyacının 300 mg olarak belirlendiğini ifade eden uzmanlar, stres, büyüme, hamilelik, emzirme, hastalıklardan sonraki iyileşme dönemlerinde ve ağır egzersizlerde magnezyum ihtiyacının daha çok arttığını bildiriyor.

Magnezyum eksikliğinin belirtileri
Uzmanlar, magnezyum eksikliğinin belirtilerini ise şöyle sıralıyor:
? Beyne ait belirtiler: Artan hassasiyet, yorgunluk, anksiyete durumları, depresyon.
Organlara ait belirtiler: Bulantı, kusma, mide?bağırsak krampları, rahim kasılmaları (adet sancısı, adet öncesi gerilim).
? Kalbe ait belirtiler: Ritm bozukluğu, çarpıntı, göğüs ağrısı, kalp ilaçlarına karşı hassasiyet artışı.
Adalelere ait belirtiler: Titreme, adalelerde kuvvet azalması ve kasılma nöbetleri.
Magnezyumun vücudumuz için önemli 11 mineralden biri olduğunu ifade eden uzmanlar, deniz suyu, kaynak suları ve tüm yeşil bitkilerin magnezyum taşıdığını bildiriyor. Uzmanlar, ıspanak gibi yeşil sebzelerin, içerdikleri klorofilin yapısında magnezyum olduğu için iyi birer magnezyum kaynağı olduklarını vurgulayarak ayrıca kuru yemişler, tohumlar ve tüm hububatların da magnezyum içerdiklerini ifade ediyor. Ayrıca muz, avakado, kakao, dil balığı gibi yiyecekler de magnezyumun önemli kaynakları arasında gösteriliyor.

Özellikle beslenmeye bağlı olmayan magnezyum stoklarının azaldığı durumlarda ilaçla magnezyum desteği gerektiğinin altını çizen uzmanlar, magnezyumun oral yolla da alınabileceğini, acil durumlarda veya ciddi eksikliklerde ise damar içine magnezyum verilmesinin tercih edildiğini belirtiyor. Şiddetli klinik eksiklik semptomlarını ortadan kaldırmak için uzun süreli magnezyum kullanımının gerektiğine dikkat çeken beslenme uzmanları, magnezyum depolarının tamamıyla dolmasından önce klinik semptomlarda gelişme oluşacağından 6 haftalık uzun dönem tedavi uygulanması gerektiğini bildiriyor.
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100