11 Kasım 2011 Cuma 00:00
558 Okunma
TRT, Ahmet Sever'e 266 bin TL ödemiş

TRT'nin, Cumhurbaşkanı Medya, İletişim ve Halkla İlişkiler Başmüşaviri Ahmet Sever'e 2007-2010 yılları arasında Avrupa Vizyonu isimli program nedeniyle toplam 266 bin TL ödeme yaptığı ortaya çıktı...

~|~

RECEP BAHAR- ANKARA
TRT'nin, Cumhurbaşkanı Medya, İletişim ve Halkla İlişkiler Başmüşaviri Ahmet Sever'e 2007-2010 yılları arasında Avrupa Vizyonu isimli program nedeniyle toplam 266 bin TL ödeme yaptığı ortaya çıktı. TRT Genel Müdür'ü İbrahim Şahin'in CHP Kırklareli Milletvekili Turgut Dibek'in Meclis Başkanlığına sunduğu soru önergesine verdiği cevaba göre, "Ahmet Sever'e hazırlayıp sunmuş olduğu haftalık olarak yayınlanan Avrupa Vizyonu isimli program karşılığında bölüm başına 3 bin 500 TL olmak üzere; 2007 yılında 20 program için 70 bin TL, 2008 yılında 18 program için 63 bin TL, 2009 yılında 28 program için 98 bin TL ve 2010 yılında da 10 program için 35 bin TL" ödendi. TRT Genel Müdürü İbrahim Şahin, ayrıca programın hazırlanmasında Ahmet Sever'e Dilek Eryılmaz (Muhabir) ve Azize Gür'ün (Sözleşmeli Yapım ve Yayın Elemanı) yardımcı olduğu bilgisini verdi. Ahmet Sever, 28 Ağustos 2007'de Cumhurbaşkanı seçilen Abdullah Gül'ün ekibini kurarken ilk atadığı isimdi. Ahmet Sever, 30 Ağustos 2007'de yukarıda zikredilen göreve getirilmişti. 

Programları gerçekten yaptı mı?
İbrahim Şahin'in cevabını değerlendiren Turgut Dibek, pek çok sorusunun cevapsız kaldığını ifade etti. Dibek, bu çerçevede şu soruları yöneltti:
"1- Yayınlanan Avrupa Vizyonu programını her hafta Ahmet Sever mi sunmuştur? Yayınlanan Avrupa Vizyonu programını her hafta Ahmet Sever mi hazırlamıştır? 
2- Ahmet Sever'in sunmadığı bölümler için ödeme yapılmış mıdır?
3- Yapılan sözleşmeye yapımcı ve sunucu olarak imza atan Ahmet Sever programların hazırlanmasına her hafta katkı sunmuş mudur?
4- Programların hazırlanmasına katkı sunmadığı bölümler için Ahmet Sever'e ödeme yapılmış mıdır?
5- Ahmet Sever Cumhurbaşkanlığı danışmanlığını bırakıp TRT'de program mı hazırlamıştır? 
6- Avrupa Vizyonu programının hazırlanmasında TRT'de kadrolu ya da sözleşmeli olarak çalışan kaç kişi görev almıştır, bu kişilerin isimleri ve unvanları nedir?"
Dibek'in en dikkat çeken sorusunu ise kuşkusuz "Ahmet Sever Cumhurbaşkanlığı danışmanlığını bırakıp TRT'de program mı hazırlamıştır?" şeklindeki soru oluşturuyor. Ahmet Sever'in programları yoğun, hassasiyet ve büyük sorumluluk gerektiren mesaisi içinde nasıl hazırladığı merak ediliyor.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner122

banner121