18 Ocak 2009 Pazar 00:00
175 Okunma
TRT'den ?Tuncay Güney' savunması
TRT Genel Müdürlüğü, Ergenekon soruşturmasının tartışılan ismi Tuncay Güney'in katıldığı ve sert eleştiriler alan program için açıklama yaptı. ~|~

 

TRT'den yapılan açıklamada, 14 Ocak 2009 tarihinde TRT2'de yayınlanan 'Büyüteç' isimli haber-yorum programına Şamil Tayyar, Mehmet Elkatmış ve Fikri Sağlar gibi kamuoyunun yakından tanıdığı isimlerin davet edilip gündemdeki Ergenekon soruşturmasıyla ilgili yorumların alınacağı belirtilerek, program yapımcılarının uzun uğraşlar sonunda iletişime geçebildiği ve güçlükle ikna edebildiği Tuncay Güney isimli 'eski gazetecinin' canlı yayına katılabilmesinin ise son ana kadar belli olmadığı kaydedildi. Güney'in programa katılacağı anonslarının son ana kadar bekletildiği ifade edilen açıklamada şunlar kaydedildi: "Avrupa Yayın Birliği'nin kurucu üyesi olan TRT, bu birliğe başvurarak Kanada üzerinden teknik yardım talep etmiştir. Avrupa Yayın Birliği Eurovizyon birimi tarafından teknik yardım talebi kabul edilmiş ve birliğin Kanada üyesiyle irtibata geçilerek canlı yayın gerçekleştirilmiştir. Tuncay Güney isimli şahsın TRT ekranlarında niçin yer aldığını soran ve bu konuda art niyetli açıklamalar yapanlar; aynı şahsın defalarca değişik basın kuruluşlarında yer alması karşısında da niçin susmuşlardır? Büyüteç programının 4 saatlik yayınında hiçbir kimseye, kuruluşa, ya da bir fikre doğrudan ya da dolaylı olarak saldırılmamıştır. TRT'nin habercilik refleksi artmıştır ve habercilik alanında aldığı mesafe her geçen gün artarak devam ediyor. Ergenekon Soruşturmasıyla ilgili olarak, TRT'nin özel bir hassasiyet gösterdiğini iddia edenler; gerek geriye dönük gerekse bugünden itibaren TRT haberlerini daha dikkatli izlemelidirler. Çünkü TRT haberleri büyük bir dönüşüm göstererek; kamuoyunun merak ettiği tüm haberleri en ayrıntılı biçimde sunmaya özen gösteriyor. 8 farklı kanalıyla günde ortalama 15 dakika da bir haber sunan TRT, Türkiye'nin en çok haberini veren en çok canlı yayın bağlantısı kuran ve en fazla haber programını barındıran medya kuruluşudur. TRT'nin yayıncılık alanındaki heyecanı ve atakları her geçen gün artarak devam edecektir."

6 bin 400 dolara mal oldu
TRT'den yapılan açıklamada, söz konusu canlı yayının maliyeti hakkında yapılan yorumlar 'yalan ve art niyetli' olarak nitelendirilerek, programın maliyetine ilişkin de şu bilgiler verildi: "TRT kaynakların son derece verimli ve etkin kullanır. Avrupa Yayın Birliği ile olan anlaşmalarının kendisine getirdiği avantaj ile TRT bu yayını sadece 6 bin 410 dolara mal etmiştir. Bu ücretin 3 bin 710 doları Kanada'daki yerel uyduya, 2 bin 700 doları ise uluslar arası yayını sağlayan uyduya verildi."

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100