Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Nazım Kaya, tüketicileri, son yıllarda sayıları hızla artan ve kendi oluşturdukları markalarla düşük maliyetlerle satış yapan 'indirim marketler' konusunda uyardı.
İndirim marketlerin, kendi oluşturdukları markalarla daha düşük maliyetle fason üretim yaptırarak tüketicinin karşısına cazip fiyatlarla çıktıklarını belirten Kaya, "Bu marketlerde, kendi markaları ile satılan gıda ve temizlik alanındaki bir çok ürün, ciddi şikayetlere neden oluyor'' dedi. Tüketiciye, daha düşük maliyetle ürün sunmak isteyen firmaların, ürünün kalitesinde ciddi tavizler vermelerinin yanında, ambalaj giderlerini de kısmak zorunda kaldıklarını vurgulayan Kaya, şöyle konuştu: "Gıda denetimlerinin yetersiz olduğu günümüzde, üretim aşamasının denetime yabancı kalması ve kamu otoritesinin üreticinin beyanı ile yetinmesi nedeniyle ucuz fiyatla rafa konan ürünün maliyeti, tüketici açısından daha da artabilmektedir. Tüketiciler, bozulmuş, son kullanma tarihi geçmiş gıdalarla sık sık karşılaşmakta, beklediği faydayı sağlayamamaktadır."
İndirim marketlerin, kendi oluşturdukları markalarla daha düşük maliyetle fason üretim yaptırarak tüketicinin karşısına cazip fiyatlarla çıktıklarını belirten Kaya, "Bu marketlerde, kendi markaları ile satılan gıda ve temizlik alanındaki bir çok ürün, ciddi şikayetlere neden oluyor'' dedi. Tüketiciye, daha düşük maliyetle ürün sunmak isteyen firmaların, ürünün kalitesinde ciddi tavizler vermelerinin yanında, ambalaj giderlerini de kısmak zorunda kaldıklarını vurgulayan Kaya, şöyle konuştu: "Gıda denetimlerinin yetersiz olduğu günümüzde, üretim aşamasının denetime yabancı kalması ve kamu otoritesinin üreticinin beyanı ile yetinmesi nedeniyle ucuz fiyatla rafa konan ürünün maliyeti, tüketici açısından daha da artabilmektedir. Tüketiciler, bozulmuş, son kullanma tarihi geçmiş gıdalarla sık sık karşılaşmakta, beklediği faydayı sağlayamamaktadır."