Bu haber kez okundu.

Turizmde 12. sıraya geriledik

YENİ MESAJ - İSTANBUL

Birleşmiş Milletlere bağlı Dünya Turizm Örgütü'nün (UNWTO), uzun dönem turizm tahminlerini içeren \'\'2030\'a Doğru Turizm Raporu\'\' yayınlandı. Raporu değerlendiren Turizm Yazarları ve Gazetecileri Derneği (TUYED) Başkanı Kerem Köfteoğlu, \"Önümüzdeki yıllarda tatil, dinlenme, akraba ziyareti veya iş amaçlı dünyada seyahat edeceklerin sayısı günde 5 milyonu aşacak” dedi.

Dünya turistinin gittiği yerde farklı bir deneyim yaşamak istediğini hatırlatan Köfteoğlu, “Türkiye dünya turizminde bir başarı yakaladı. Ancak Türkiye ‘tek ve vazgeçilmez' destinasyon değil. Nitekim, dünya turizm gelirlerinin 1.2 trilyon dolara ulaştığı 2011 yılında Türkiye, sağladığı turizm geliri sıralamasında bir basamak gerileyerek, dünyada 12'nci sırada yer aldı. Bu yüzden, yakalanan başarıyı ileri bir seviyeye ulaştırıp, gelinen noktayı kalıcı hale getirmek için dünya turizmindeki gelişmeleri doğru okumak zorundayız. Turistlerin yeni eğilimlerini Dünya Turizm Örgütü'nün saptamalarıyla ele alacak olursak, turizmin çeşitlendirilip, farklılaşmayı öne çıkaracak adımların atılmasının şart olduğunu görüyoruz. Çünkü yeni moda turistler, sıradan, kendine has özellikleri olmayan destinasyonları artık tercih etmiyor” diye ekledi.

Dünyanın lokomotifi Asya-Pasifik olacak

Dünya Turizm Örgütü'nün \"2030\'a Doğru Turizm Raporu\"nun Asya Pasifik bölgesinin önümüzdeki yıllarda turizmin lokomotifi haline geleceğine işaret ettiğine dikkat çeken Köfteoğlu bu konuda şöyle konuştu: “Uzmanların tahminine göre, Asya - Pasifik bölgesindeki ülkeler önümüzdeki yıllarda, diğer bölgelerden daha fazla turist çekip, dünyaya daha fazla turist gönderecekler. Yani, dünya turizmin barometresi Asya-Pasifik olacak. Raporda, önümüzdeki yıllarda Asya-Pasifik bölgesinin yılda ortalama yüzde 5\'lik büyümelerle mevcut potansiyeline her yıl 17 milyon dünya turistini katacağını görüşüne yer veriliyor. Gelişmekte olan ekonomilere sahip ülkeler de turizmde büyüme kaydedecek.\"

Asyalı turistler kültür turizmini tercih ediyor

Köfteoğlu, tanıtım konusunda şu önerilerde bulundu: “Raporu incelediğimizde, önümüzdeki yıllarda en fazla gezeceklerin Asya-Pasifik bölgesinin insanları olduğunu görüyoruz. Asyalı turistler, deniz, kum, güneş yerine ağırlıklı olarak kültür turlarını tercih ediyor. Dolayısıyla, tanıtım stratejimizi de bu bölgelerden geleceklerin beklentilerine göre saptamalıyız. Türkiye'nin 2012 tanıtım afişlerine baktığımızda, bu yönde olumlu bir gelişme olduğunu görüyoruz. Konunun stratejik olarak ele alınıp daha da geliştirilmesinde yarar var. Bunun yapılması halinde, Türkiye'nin dünya turizminde yakaladığı başarının kalıcı hale geleceğine inanıyoruz.”

 

 

 

 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100