Bu haber kez okundu.

Turizmde alarm zilleri
Turizm sektöründe uygulanan 'her şey dahil' sistemi, işletmelerin rekabet gücünü kırıyor, karlılığı azaltıyor ve kaliteyi düşürerek itibar zedelenmesine yol açıyor. ~|~

 

 


Turistik işletmelerde her geçen gün yaygınlaşan "her şey dahil" uygulamasının, küçük işletmelerin rekabet gücünü kırdığı, kaliteyi düşürdüğü, karlılığı azalttığı, itibar zedelenmesine yol açtığı ileri sürülüyor.
Mersin Turizm Derneği Başkanı Mustafa Kale, yıllardır Türk turizminde gelenek olan oda?kahvaltı, yarım pansiyon, tam pansiyon gibi uygulamaların yerini "her şey dahil"e bırakmasının sektöre zarar verdiğini söyledi.

Dünyada böyle bir sistem yok
Dünyanın hiçbir yerinde turizm anlayışında "her şey dahil"e yer olmadığını savunan Kale, "Ege sahilleriyle Akdeniz'in Antalya ve Alanya kesiminde yoğunlaşan bu uygulamayı yapanlar, kendilerini baltaladıkları gibi küçük işletmeleri de iflasa sürüklüyor, rekabet gücünü kırıyorlar" dedi.

Turizmin geleceği bulanık
Kale, yüksek müşteri kapasiteli tatil köyleri ile tesislerin ''sürümden kazanmaya" çalıştıklarını, ancak yine de zarardan kurtulamadıklarını iddia ederek, şunları söyledi:
"Her şey dahil'de kalitenin her geçen gün düştüğünü gözlemliyor ve Türk turizmi açısından endişe duyuyoruz. Bu işletmeler, en azından maliyeti kurtarmak için gıdada her şeyin ucuzuna yönelmek durumunda kalıyorlar. Bu tesislerde kaliteli hizmeti göremezsiniz. Herkes servisini kendi alır, garsonlar sadece boşları toplar. Oysa, daha küçük işletmelerde tüm hizmetler müşterinin ayağına götürülür. Yemekler kaliteli ve özenlidir."

Mersin'de uygulanmıyor
Kale, 39 turistik işletme belgeli otelin bulunduğu Mersin sahillerinde 15 bin yatak kapasitesiyle hizmet verdiklerini, ancak sezon başından beri yüzde 100 doluluğa ulaşmadıklarını belirterek ''dışarıdan bakıldığında sahiler tıklım tıklım dolu, ancak bunların büyük bir bölümünü günübirlikçiler oluşturuyor" dedi.

Mersin'deki turistik işletmeler olarak "her şey dahil" uygulamasına karşı prensip kararı aldıklarını, sistemin yöre esnafınında darbe vurduğunu savunan Kale, şunları kaydetti: "Turist, bu durumda tesise adeta kilitleniyor, yemek için dışarı çıkmıyor, restoranlar kazanmıyor. Dışarı çıkan turist çevreyi tanır, görür, esnaftan alışveriş yapar. Oysa, 'her şey dahil'le bu alışkanlık yok oldu. Turist, otele giriyor, çıkıyor, ülkesine dönüyor.
Ege, Antalya ve Alanya işletmecilerinin getirdiği bu alışkanlık yüzünden turist bizden de 'her şey dahil' fiyat istiyor, bunu yapmayınca da geri dönüyor."

Dünyanın hiçbir yerinde turizm anlayışında "her şey dahil"e yer olmadığını savunan Kale, "Ege sahilleriyle Akdeniz'in Antalya ve Alanya kesiminde yoğunlaşan bu uygulamayı yapanlar, kendilerini baltaladıkları gibi küçük işletmeleri de iflasa sürüklüyor, rekabet gücünü kırıyorlar" dedi.

Selim AYANOĞLU / İSTANBUL

Anahtar Kelimeler:
turizmde alarm zilleri
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100