"Proje, İstanbul Boğazı'nda 8 adet insansız trafik gözetleme istasyonu, 1 adet trafik kontrol merkezi, Çanakkale Boğazı'nda da 5 adet insansız trafik gözetleme istasyonu, 1 adet trafik kontrol merkezi olmak üzere toplam 13 adet trafik gözetleme istasyonu ve 2 adet trafik kontrol merkezinden oluşuyor. Bu sistem, öncelikle radar takibini sağlayan elektronik ekranlar, gece ve gündüz görüşlü gözetleme kameraları, akıntı ölçer, meteorolojik hava ölçer, temizlik ölçer sensörleri ve gemilere yön veren aletlerden oluşan komplike bir sistemdir. İstasyonlardan gelecek olan bu bilgiler an be an trafik kontrol merkezlerine gelecek. Buradan da Türk boğazlarında geçiş yapangemilere iletilecek." Hücum Tulgar, projenin maliyetinin kimi ilaveler ve deprem nedeniyle arttığını da belirterek, "Sistem, 20 milyon doları elektronik aygıtlar, 20 milyon doları da kulelerin inşaat maliyeti olmak üzere takriben 40 milyon dolara mal oldu" dedi.
Çanakkale'de 15 gün sonra
Projenin, İstanbul'da, 1 Temmuz Salı, Çanakkale'de ise 15 günlük gecikmeyle açılacağını belirten Tulgar, Marmara Denizi'nde yapılacak 3kulenin proje aşamasında olduğunu ve bunların da 2004 yılında devreye gireceğini bildirdi. Hücum Tulgar, "Karadeniz'den İstanbul Boğazı'na girecek olan gemi20 mil açıktan sisteme dahil olacak. Gemi, İstanbul Boğazı, Marmara Denizi ve Çanakkale Boğazı'nı geçtikten sonra Ege Denizi'nde, Türk karasularını terk edinceye kadar bu sistemden yararlanacak" diye konuştu. Marmara Denizi'ne yapılacak 3 gözetleme istasyonunun ise Marmara Denizi kıyısını kontrol altına alacağını ifade eden Tulgar, bu sistemle Türk Boğazları ve Marmara Denizi'nin hem daha güvenli, hem de daha temiz olacağını söyledi.