24 Temmuz 2012 Salı 11:51
1338 Okunma
Türk ekonomisi iyice ısındı
Avrupa ekonomik kriz ortamında iken Türkiye'deki dev alışveriş merkezlerine, pahalı araba alımlarına yansıyan ekonomik refah, New York Times gazetesinde “Türkiye'den Avrupa'ya: Şimdi Hasta Kim?” başlıklı bir haber analize konu oldu. Gazete, bunun yanı sıra iktisatçıların Türk ekonomisinin aşırı ısınma, sonra da durma riskiyle karşı karşıya bulunduğu uyarısına da dikkat çekti.
New York Times (NYT), “Avrupa ekonomik krizi ile sarsılırken Türklerin Osmanlılar gibi bir parça böbürlenmesi affedilebilir” sözleriyle başladığı Dan Bilefsky imzalı haber analizinde, İstanbul'un dev AVM'lerinde “parlak renkli türbanları ve Gucci çantalarıyla alış veriş yapan genç kadınlarla, BMW'nin son modelini 150 bin dolar ödeyip almak için altı aylık bekleme listelerine giren şirket avukatlarına” dikkat çekildi. Haberde tüketici harcamalarındaki patlamanın cari açığı körüklediği savunulurken, hükümetin tahminleri doğrultusunda 2012 cari açığının geçen yıldaki yüzde 10'dan yüzde 8'e inmesi olumlu görülmekle birlikte pek yatıştırıcı olmayacağı ifade edildi. Ülkenin son iki ekonomik krizinin arkasında bu denli büyük finansal deliklerin kapatılmasının yol açtığı zorluklar bulunduğunu belirten gazete, “Bazıları da kibirli Türk tavrının, Ankara'yı önündeki tehlikelere karşı kör etme tehdidinde bulunmasından korkuyor” diye yazdı. IMF'nin son aylarda “çok daha az pembe tablo çizdiğini” yazan gazete, Ankara'nın 4 - 5 IMF raporunun yayınlanmasını bloke ettiğine dikkat çekti. Gazete, haberin son bölümünde ise, Suriye krizi dâhil, bölgesel ihtilafların Türkiye üzerinde olumsuz bir etkisi olabileceği uyarılarına yer verdi.
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100