30 Ağustos 2011 Salı 00:00
260 Okunma
Türk halkı bankalara güvenmiyor
Araştırma şirketi GFK Türkiye'nin "RepMan Türkiye İtibar Endeksi"ne göre, Türkiye halk geneli nezdinde 'holdingler' itibar sıralamasında başı çekti. 'Bankacılık' sektörü endekste en düşük puan ile sıralamada sonuncu oldu ~|~

 

Türk halkı bankalara güvenmiyor ancak 500 milyar TL'den fazla mevduatını da bankalara emanet ediyor!
Halkımız,, holdinglerin yanı sıra 'telekomünikasyon' ve 'hızlı tüketim' sektörlerini itibalı sektörler olarak nitelerken, 'bankacılık' sektörü endekste en düşük puan ile sıralamada sonuncu oldu.

GfK Türkiye'nin 'RepMan(Reputation Management) Türkiye İtibar Endeksi'nin sektör analizleri sonuçları belirledi. Holdingler ve hızlı tüketim, akaryakıt, telekomünikasyon, otomotiv, bankacılık, ulaşım (havayolları), ulaşım (otobüs) olmak üzere 7 sektörün itibarı "tanınma, yönetimle ilgili özellikler, ürün/hizmet kalitesi ile ilgili özellikler, çalışanlar ile ilgili özellikler, finansal sağlamlık, sosyal sorumluluklar, duygusal bağlılık" gibi 7 ana başlıkta değerlendirildi. Türkiye halk geneli nezdinde holdingler ve 7 sektör sahip oldukları itibar puanları açısından sıralandığında, "holdingler" birinciliği kaptı. Buna göre, itibar endeksinde 67 puan ile holdingler ilk sırayı alırken, diğer yüksek itibarlı sektörler, 66 puan ile telekomünikasyon sektörü, 65 puan ile hızlı tüketim sektörü, 63 puan ile ulaşım (otobüs) sektörü olarak belirlendi. Otomotiv sektörünün itibar endeksi ise 59 puan oldu.

En düşük puan bankacılara
Öte yandan, ulaşım sektörünün havayolları bölümünün itibar endeksi 58 puan olarak belirlenirken, bunu 57 puan ile akaryakıt sektörü takip etti. Bankacılık sektörü ise 50 puan ile itibarı en düşük sektör olarak, sıralamada sonuncu oldu. Endekste, Türkiye şirketler ortalaması da 60 puan olarak belirlendi. Araştırmaya göre, Türkiye halk genelinde sektörler itibar puanı ve sektör benchmarkları itibar puanları (en beğenilen şirketin itibar ortalaması) karşılaştırıldığında benchmarkla en az itibar farkının "hızlı tüketim" sektöründe olduğu görüldü.
Türkiye'de faaliyet gösteren şirketlerin itibarları, paydaşlar nezdinde incelediğinde ise şirketlere en yüksek itibar puanı veren iki paydaş 'medya' ve 'iş dünyası' olarak ön plana çıktı.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100