23 Temmuz 2011 Cumartesi 00:00
424 Okunma
TÜRK HALKI GSM hizmetinden memnun
Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi'nin (TMME) Türkiye'de 81 ilde, 6 bin 130 tüketici ile bilgisayar destekli telefon anketi (CATI) yapılarak hazırlanan araştırma sonuçlarına göre Turkcell sektör içerisinde müşteri memnuniyetinde birinci sırada yer aldı ~|~

Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi'nin (TMME) Türkiye'de 81 ilde, 6 bin 130 tüketici ile bilgisayar destekli telefon anketi (CATI) yapılarak hazırlanan araştırma sonuçlarına göre, Turkcell, Vodafone, BPGaz, İş Bankası, Yapı Kredi, Nokia, Domino's Pizza müşteri memnuniyetinde birinci sırada yer aldı. Türkiye Kalite Derneği (KalDer) ve uluslararası araştırma kuruluşu KA Araştırma ortak girişimi tarafından yürütülen, Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi (TMME), 2011 yılı birinci çeyrek sonuçları açıklandı. Buna göre, 2010 yılı 1. çeyreğinde 75.1 olarak ölçülen ulusal müşteri memnuniyeti endeksi, 2011 yılının ilk çeyreğinde 1.1 puan artarak 76.2'ye yükseldi. TMME çalışması kapsamında, Türkiye çapında 81 ilde 6 bin 130 tüketiciyle görüşülerek 21 markanın müşteri memnuniyeti değerlendirildi.

5 sektör ölçüldü
Tüketicilerin satın aldıkları ürün ve hizmetlerden memnuniyetini sayısal olarak ortaya çıkartan araştırma sonuçlarına göre, 2011 yılının 1.çeyreğinde tüp gaz, cep telefonları, hızlı servis restoranları, GSM hizmetleri ve banka kredi kartları sektörleri ölçüldü. GSM hizmetleri sektöründe Turkcell (faturalı) ve Vodafone (ön ödemeli), cep telefonları sektöründe Nokia, tüp gaz sektöründe BPgaz, hızlı servis restoranları sektöründe Domino's Pizza, kredi kartlarında İş Bankası Maximum ve Yapı Kredi World Card müşteri memnuniyetinde birinci sırada yer aldılar. 20'yi aşkın gelişmiş ve gelişmekte olan ülkede yürütülen ulusal müşteri memnuniyeti endekslerinin Türkiye uygulaması olan TMME, 2005 yılından beri değişik sektörleri ve bu sektörlerdeki kurumları kapsayacak şekilde her 3 aylık dönemde gerçekleştiriliyor.

Müşteri memnuniyeti artıyor
TMME sonuçlarını açıklayan KalDer Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Doğan, TMME çalışmasının Türkiye'de çok önemli bir misyonu yerine getirdiğini belirterek, "TMME ile müşterilere tarafsız bir ölçümle sesini ve beklentilerini duyurma; kuruluşlara da ülke genelinde ve sektöründe yerini, rakiplerinin durumunu görerek strateji geliştirme imkanı sunulmaktadır. Ölçülen kuruluşlar TMME kurumsal üyesi olarak ayrıntılı TMME raporlarına ulaşabilirler" dedi. Türkiye Müşteri Memnuniyet Endeksi'nin bir önceki yıl aynı döneme göre yüzde 75.1'dan yüzde 76.2'yi yükseldiğini vurgulayan Doğan, böylece 2006 yılından beri müşteri memnuniyetinde artış trendinin sürdüğünü vurguladı. Doğan, ABD sonuçları ile kıyaslandığında ise Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi'nin yüzde 76.2 ile ABD sonuçlarının (yüzde 75.6) üzerinde olduğunu belirtti. TMME çalışmasında kullanılan lisanslı ACSI/Fornell modelinin vatandaş memnuniyetinin ölçülmesi için de uygun olduğunu dile getiren Doğan; 20 yılı aşkın süredir Amerika'da bu model ile vatandaş memnuniyetinin de ölçüldüğünü ve önemli iyileştirmeler sağlandığını, Türkiye'de de vatandaş memnuniyeti ölçümlerine başlanması için devletin ilgili kurumlarının karar desteğine ihtiyaç duyduklarını söyledi.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100