Bu haber kez okundu.

Türk halkı interneti sevdi
Türkiye İstatistik Kurumu, 2012 Yılı Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırmasını yayımladı. 2012 yılı Nisan ayında gerçekleştirilen Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması sonuçlarına göre Türkiye genelinde hanelerin yüzde 47.2'si evden internete erişim imkanına sahip. Bu oran 2011 yılının aynı ayında yüzde 42.9 idi. Evden internete erişim imkanı olmayan hanelerin yüzde 27.6'sı evden internete bağlanmama nedeni olarak internet kullanımına ihtiyaç duymadıklarını belirtti. İnternet erişim imkanı olan hane oranı kentsel yerlerde yüzde 55.5 iken, kırsal yerlerde yüzde 27.3 oldu. İstatistiki Bölge Birimleri Sınıflaması (İBBS) Düzey-1'e göre yüzde 60.5 ile TR1-İstanbul, yüzde 49.7 ile TR2-Batı Marmara, yüzde 60.6 ile TR4-Doğu Marmara, yüzde 57.5 ile TR5-Batı Anadolu bölgesinde internet erişim imkanı olan hane oranı Türkiye ortalamasının üzerinde belirlendi. 2012 yılı Nisan ayında hanelerin yüzde 43.2'sinde genişbant internet erişim imkanı bulunuyor. ADSL, yüzde 31.3 ile tüm haneler, yüzde 66.4 ile internet kullanılan haneler arasında en çok kullanılan bağlantı türü oldu. 3G bağlantı ise tüm hanelerin yüzde 13.9'unda, internet kullanılan hanelerin yüzde 29.5'inde internet erişim imkanı sağlıyor.

İnternet kullanımı hızla artıyor
16-74 yaş grubundaki bireylerde bilgisayar ve İnternet kullanım oranları sırasıyla yüzde 48.7 ve yüzde 47.4 oldu. Bu oranlar 2011 yılında sırasıyla yüzde 46.4 ve yüzde 45 idi. Bilgisayar ve İnternet kullanım oranları 16-74 yaş grubundaki erkeklerde yüzde 59 ve yüzde 58.1 iken, kadınlarda yüzde 38.5 ve yüzde 37 olarak belirlendi. Bilgisayar ve internet kullanımı kentsel yerlerde yüzde 57.8 ve yüzde 56.6, kırsal yerlerde ise yüzde 27.6 ve yüzde 26.4 oldu. İBBS Düzey-1'e göre bilgisayar ve İnternet kullanımının en yüksek olduğu bölge yüzde 62.2 ve yüzde 60.9 ile TR1-İstanbul bölgesi oldu. Bunu yüzde 58.6 bilgisayar ve yüzde 57.1 İnternet kullanım oranı ile TR5-Batı Anadolu bölgesi takip etti.

En fazla internet evde kullanılıyor
2012 yılı ilk üç ayında (Ocak-Mart 2012) 16-74 yaş grubu İnternet kullanan bireylerin yüzde 70'i interneti evde kullandı. Bunu yüzde 33.8 ile işyeri, yüzde 17.8 ile arkadaş, akraba ve benzeri evi yüzde 16 ile İnternet kafe, yüzde 7.2 ile eğitim alınan yer, yüzde 5.9 ile kablosuz bağlantının yapılabildiği yerler takip etti. İnternet kafelerde internet kullanımı geçen yılın aynı döneminde yüzde 18.7 idi.

En fazla giyim ve spor malzemesi satıldı
2011 yılı Nisan ile 2012 yılı Mart aylarını kapsayan on iki aylık dönemde internet üzerinden alışveriş yapan bireylerin yüzde 44.4'ü giyim ve spor malzemesi, yüzde 25.5'i elektronik araç, yüzde 21.2'si ev eşyası, yüzde 18.3'ü gıda maddeleri ile günlük gereksinimler, yüzde 17.4'ü seyahat ile ilgili faaliyetler (seyahat bileti, araç kiralama vb.), yüzde 15.6'sı kitap, dergi, gazete (e-kitap dahil) aldı. İnternet üzerinden satın alış ya da sipariş veren bireylerin yüzde 9.4'ü sorun yaşadıklarını belirtti. Yanlış ya da hasarlı ürün ve hizmet teslimi karşılaşılan en önemli sorun türü oldu. 2011 yılı Nisan ile 2012 yılı Mart aylarını kapsayan son on iki aylık dönemde İnternet kullanan bireylerin kişisel amaçla kamu kurum veya kuruluşları ile iletişimde İnternet kullanma oranı yüzde 45.1 oldu. Bu oran önceki yılın aynı döneminde (2010 Nisan-2011 Mart) yüzde 38.9 idi. Kullanım amaçları arasında kamu kuruluşlarına ait web sitelerinden bilgi edinme yüzde 42.9 ile ilk sırayı aldı. ANKA
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100