17 Temmuz 2006 Pazartesi 00:00
152 Okunma
Türk halkı kitaba soğuk
Bağımsız Eğitimciler Sendikası Genel Başkanı Gürkan Avcı, Birleşmiş Milletler (BM) raporuna göre, AB ülkelerinde yıllık kitap harcamasının 500 dolar, Türkiye'de ise 2 dolar olduğunu belirterek, "Okuma alışkanlığımız olmadığı için cahiliz, fakir bir toplumuz, hakkımızı bilmiyor ve aramıyoruz" dedi. ~|~



Avcı, yaptığı yazılı açıklamada, "öğrencilerin ders kitabından başka kitap okumadığını, bazı vatandaşların kitap ve gazetelerin sadece resimlerine baktığını, lazım olunca sofra bezi, külah yaptığını" ifade etti.

BM İnsani Gelişim Raporu'na göre, kitap okuma oranı yüzde 4.5 olanTürkiye'de yılda 23 milyon kitap basıldığını, Japonya'da ise bu rakamın 4 milyar 200 milyon olduğunu belirten Avcı, şunları kaydetti: "AB ülkelerinde yıllık kitap harcaması 500 dolar, Türkiye'de ise 2 dolar. İngiltere'de günlük The Sun gazetesi, ülkemizdeki gazetelerintoplam tirajı kadar satıyor. Türkiye'deki gazete okurlarının yüzde 85'i sadece spor ve magazin sayfalarıyla ilgileniyor. Gençlerin okuma alışkanlığı olmamasının en önemli nedeni, ailede okuma geleneğinin oluşmaması. Okumadığımız için cahiliz, fakir bir toplumuz, hakkımızı bilmiyor ve aramıyoruz."
Avcı, Bağımsız Eğitimciler Sendikası Ar?Ge kurulu uzmanlarının, Türkiye'deki okuma alışkanlığı ile ilgili bir rapor hazırladığını bildirdi. 

Rapora göre, 400 bin kahvehane bulunan Türkiye'de, kitap sevgisini televizyon ve internet engelliyor. Anne ve babasını kitap, gazete okurken gören çocuğun hayatına kitap ya da gazete kolaylıkla girebiliyor. Evde bir kitaplığın olması, çocuğun okuma alışkanlığı kazanmasında büyük önem taşıyor. Ar?Ge uzmanları, çocuklara bebeklik çağından itibaren kitap okunmasını, önemli günlerde kitap hediye edilmesini, okuduğu ve ebeveynle paylaştığı kitap için çocuğun ödüllendirilmesini, yaşına, gelişim seviyesine uygun kitapların seçilmesini tavsiye ediyor.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100