29 Ağustos 2006 Salı 00:00
178 Okunma
Türk havacılığı yükselişte
Son yıllarda büyük atılım yapan Türk havacılık sektörü, yüz güldüren gelişmelere imza atıyor ~|~

Havayolu şirketi 19'a, tescil edilmiş toplam hava aracı sayısı 788'e yükselen Türk havacılık sektörü, Eurocontrol ve Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği'nin (IATA) 2015 yılı için öngördüğü "50 milyon yolcu trafiği" hedefini geçen yıl yakaladı. Türkiye, geçen yıl iç hatlarda 20 milyon, dış hatlarda ise 30 milyon yolcu trafiğine sahne oldu.

Türkiye'de havayolu şirketi sayısı 19'a, tescil edilmiş toplum hava aracı sayısı 788'e
yükseldi. İkisi kargo taşımacılık işletmesi olmak üzere 19 havayolu şirketinin bünyesinde, 232 büyük gövdeli, 3 eğitim uçağı ve 24 kargo uçağı olmak üzere toplam 256 hava aracı bulunuyor. Hava taksi, genel havacılık ve zirai mücadele işletmeleri filolarında ise 533 hava aracı yer alıyor.

Uçuş noktaları arttı
Türk havacılık işletmecileri bugün itibarıyla yurt içinde 38, yurt dışında 103 noktaya uçuş gerçekleştiriyor. Firmaların yurt dışı taşıma payı 2002 yılında yüzde 18 iken 2005 yılı sonunda yüzde 56'ya yükseldi. Son dönemde sivil havacılık sektörü, dünyada ortalama yüzde 5, Türkiye'de ise yüzde 30 büyüdü.

Boeing'e yoğun ilgi
Türkiye'deki havayolu firmaları, en çok ABD'nin hava devi Boeing firmasının uçaklarına ilgi gösteriyor. Bu ay itibarıyla 63 adet Boeing 737?800 Türkiye semalarında görev yapıyor. Avrupa menşeli Airbus ise A319, A320 ve A321 tipi 61 uçakla gökyüzünde. En az uçak ise sadece 1 adet olan Fokker F?28. Türkiye'deki en büyük yolcu uçağı, 7'si THY'nin işletmesinde olan 271 yolcu kapasitesine sahip Airbus A340?311... Filosunda en fazla uçak bulunan işletmeci ise Türkiye'nin dünya standartlarındaki milli firması THY... 2 adet Başbakanlık ve 3 eğitim uçağı dahil THY filosunda 105 uçak bulunuyor. Tarhan Kule ve Tunca Havacılık'ta ise sadece bir uçak yer alıyor.

Kapasite arttı
Öte yandan mevcut sivil trafiğe açık havaalanlarının alt ve üst yapılarında iyileştirmeler yapılarak kapasitelerinde önemli oranda artış sağlandı. Antalya 2. dış hatlar terminali 2005, Erzurum ve Gaziantep havaalanları iç ve dış terminal binaları ise bu yıl içerisinde hizmete sunuldu. Dalaman Adnan Menderes dış hatlar ve Esenboğa iç ve dış hatlar terminalinin hizmete girmesiyle kapasite oranı oldukça artacak.
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100