15 Aralık 2014 Pazartesi 00:06
909 Okunma
Türk kültürüne AVM darbesi
Türkiye son dönemde sayıları hızla artan ve tüketim alışkanlıklarını değiştiren alışveriş merkezlerini (AVM) tartışıyor. Buna rağmen yıl sonuna kadar AVM'lerin 1.7 milyar ziyaretçiye ulaşması bekleniyor. Türkiye küresel sermayenin önünün ardına kadar açılmasıyla birlikte AVM kültürüyle tanıştı. Özellikle büyük kentler, tüketimin yoğunlaştığı AVM'lere ev sahipliği yapıyor. Vatandaşlar iş yaşamının dışında kalan zamanın önemli bir kısmını buralarda alışveriş yapmak, sinemaya gitmek, dinlenmek ve arkadaşlarla görüşmek gibi nedenlerle AVM'lerde geçiriyor. AVM'ler özellikle hafta sonları çok yüksek ziyaretçi sayılarına ulaşıyor.

AVM'lerin 3'te biri İstanbul'da

Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneğinin (AYD) verilerine göre, Türkiye'de faaliyette bulunan AVM sayısı 348'e ulaştı. En fazla AVM Türkiye'nin en kalabalık şehri İstanbul'da bulunuyor. Bu kentteki AVM sayısı 100'ü buluyor. İstanbul'u 35 AVM ile Ankara, 19 AVM ile İzmir ve 16 AVM ile Antalya izliyor. Yıl sonuna kadar AVM'lerin 75 milyar lira ciroya, 1.7 milyar ziyaretçiye ulaşması bekleniyor.
AVM'lerde İstanbul'daki İstinye Park, Kanyon, Zorlu Center gibi bir kaç tanesi hariç genelde birbirine benzer markalar yer alıyor. AVM'lerde kiralar ya Euro, ya da dolar cinsinden elde edilen ciro üzerinden ödeniyor. Yeterli ciroyu sağlayamayan şirketin sözleşmesi ya uzatılmıyor ya da kapıda bekleyen bir başka şirket varsa cirosu tatmin etmeyen şirkete kapı gösteriliyor.
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100