Bu haber kez okundu.

Türk milleti 'kobay' mı?
Avrupa'da kapalı alanda sigara içilmesini yasak olması nedeniyle Marlboro'nun geliştirdiği "yoğun sigara" formülünde Türkiye'yi kobay olarak kullanmasına tepki geldi. ~|~

 



Eski Sağlık Bakanı Bülent Akarcalı, devletin sigara şirketleri karşısında üç maymunu oynadığını ifade ederken, Yeşilay Başkanı Necati Özfatura ve Sigarayla Savaşanlar Vakfı (SSV) Başkanı Kıyas Güngör, Türkiye'nin az gelişmiş bir ülke olması nedeniyle Marlboro tarafından bu şekilde "kobay" olarak kullanıldığını söylediler.
Marlboro yasaklar nedeniyle sigarayı dışarıda içmek zorunda kalan kişiler için yeni bir sigara üretti. 7,2 santim boyunda üretilen ve 8,5 santimlik Marlboro ile aynı nikotin oranına sahip olan yeni "yoğun sigara"nın Türkiye'de test edildikten sonra diğer ülkelerde piyasa sürülmesi amaçlanıyor.

Akarcalı: "Türkiye 40 yıldır kobay oluyor"
Eski Sağlık Bakanı Bülent Akarcalı, Türkiye'nin sigara şirketleri tarafından "kobay" olarak kullanılmasının yeni bir durum olmadığını ifade etti. Akarcalı, "Marlboro'nun diğer sigaralarında SOS denilen bir madde var ve içerisinde uyuşturucu olabileceği bile belirtiliyor. Bunun kullanıl
ma amacının ise bağımlılık yaptığı söyleniyor. Bu bağımlılık yapan SOS'un Türkiye'ye ithalatını denetim içine alacak ya da içinde neler olduğunu araştıracak bir çalışma dahi yok. Bunu devlet düşünmediği gibi üniversitelerimiz dahi düşünmemişler" dedi. Akarcalı, Türkiye'de sigara şirketlerine karşın Maliye ve Sağlık Bakanlığı'nın korumacı davrandığına dikkat çekerek, "Türkiye zaten 40 yıldır bu tür şeylerin kobayı olarak kullanılıyor. Gümrüğün kontrolünde dahi değiller. Sigara söz konusu olunca devlet buharlaşıp gidiyor, görevliler de üç maymunu oynuyor" dedi.

Yeşilay: "Az gelişmiş ülke olmanın sonucu"
Yeşilay Genel Başkanı Necati Özfatura gelişmiş ülkelerde sigara içiminin azalırken az gelişmiş ülkelerde sürekli arttığına işaret ederek, "Türkiye de bunlardan biri. Marlboro'nun pazar için Türkiye'yi seçmesi çok doğal. Türkiye sigara pazarında dünyada 7'nci pazar niteliğinde. Türkiye'de erkeklerin yüzde 60'ı kadınların yüzde 30'u hala sigara içiyor. Son 20 yılda Türkiye'de sigara içim yüzde 85 oranında arttı. Kapalı yerlerde sigara içmesini yasaklayan yasanın bu oranı düşüreceğine inanıyorum" dedi. Özfatura, yasağın pasif içicileri korumak amaçlı yapıldığına da dikkat çekti.

SSV: "Morris'in bir oyunu"
Sigarayla Savaşanlar Vakfı (SSV) Başkanı Kıyas Güngör de söz konusu durumu "Morris'in bir oyunu" olarak niteledi. Philip Morris'in geri kalmış ülkelere el attığının altını çizerken, "Türkiye de iyi bir pazar, genç bir pazar. Jelatini ve reklam taktiği ile özendirici oluyorlar. Türkiye'deki yasaklar caydırıcı oldukça Türkiye pazarındaki kuvvetini yitirmemek için yeni taktikler geliştiriyorlar" dedi. Güngör, Marlboro'nun yeni sigarasını üretme amacının da Türkiye'de olduğu gibi diğer ülkelerde de gelirini artırmak için olduğunu söyledi.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100