Bu haber kez okundu.

Türkiye sosyal medyada ikinci
İzmir Üniversitesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Mehmet Yakın, 75 milyonu geçen Türkiye nüfusunun sosyal medya kullanımının dünya sıralamasında ikinciliğe yerleştiğine dikkat çekti. Türkiye’de internetin bu kadar yoğun bir şekilde kullanılmasını aslında vatandaşın yeni teknolojiye uyumunu yansıtması açısından önemli bir gösterge olarak değerlendiren Yakın, internette gerek Türkçe gerek yabancı dilde görsel ve yazılı veri sağlayan ve var olan veriyi yöneten ülkelerin gelecekte dünyada dikkatle dinleneceğini söyledi. Yakın, şöyle konuştu: “Türkiye’nin internet popülasyonunun yüzde 31.10’u twitter kullanıyor ve bu rakam Türkiye’yi twitter’da dünya birincisi yapıyor. Bu durum, içerik sağlayıcılığı açısından Türkiye’nin gelecekte sözü geçen ülkelerden biri olacağının önemli bir göstergesidir.”

Yrd. Doç. Dr. Yakın, Türkiye’de internet kullanımıyla ilgili şu verileri aktardı: “Türkiye İstatistik Kurumu Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması 2013 verilerine göre, 16-74 yaş grubundaki tüm bireylerin yüzde 39.5’i interneti düzenli olarak (hemen her gün veya haftada en az bir defa) kullandı. Aynı dönem ve yaş grubunda internet kullanan bireylerin arasında düzenli internet kullanım oranı yüzde 91.6 oldu. Financial Times’a göre, Türkiye’de internet kullanıcısı sayısı 36 milyonun üzerinde. Webrazzi sitesinin aktardığı bilgilere göre, Foursquare’da Türkiye ABD’den sonra dünyada en çok check-in yapan ikinci ülke. Türkiye, böylelikle Brezilya, Rusya, Endonezya, Hindistan ve İngiltere gibi ülkeleri geride bırakmış oldu. Türkiye’nin internet popülasyonunun yüzde 31.10’u Twitter kullanıyor ve bu rakam da Türkiye’yi Twitter’da dünya birincisi yapıyor. Türkiye’nin Twitter kullanıcı sayısı 11 milyon 337 bin 505. Bu arada Türkiye’nin ardından Japonya, Hollanda, Venezuella, Filipinler ve İngiltere sıralanıyor.”

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100