Bu haber kez okundu.

Türkiye’nin İngilizce notu düşük!
ŞEVKET TEPETAŞ / İSTANBUL

Dünyanın 41 şehrinde 7 dilde yabancı dil eğitimi veren EF Education First Uluslararası Dil Merkezleri, dünyanın ilk İngilizce Yeterlilik Endeksinin üçüncüsünü yayımladı. Ülkemizin İngilizce seviyesini ortaya koymasıyla ilgi toplayan EF English Proficiency (EPI) İngilizce Yeterlilik Endeksinde 60 ülkenin İngilizce yeterlilik seviyeleri sıralandı. Beş seviye grubuna ayrılan listenin ilk sıralarında İskandinav ülkeleri yer aldı. Listenin ilk sırasında İsveç bulunurken son sırayı Irak aldı. Listede 41. sırada yer alan Türkiye; Macaristan, Malezya, Singapur, Uruguay, Sri Lanka, Peru gibi ülkelerin gerisinde kalsa da, son altı yılda İngilizcesini en çok geliştiren ülke oldu.

Türkiye, sondan bir önceki kategoride
Ülkelerin yeterlilik düzeylerinin 5 kategoriye ayrıldığı indekste, bu yıl Türkiye’nin İngilizce yeterlilik düzeyi yine 4. sırada, yani düşüğün biraz üstünde yer alıyor. Geçen sene 54 ülke arasında 32. sırada yer alan ülkemiz bu yıl 60 ülke arasında 41. sırada yer aldı. Farklı demografik özelliklere sahip 750 bin kişinin katıldığı İngilizce yeterlilik testi sonuçları Avrupa Ortak Dil Çerçevesi kapsamında değerlendirildi.
İngilizce Yeterlilik Endeksi analizine göre, Türkiye son altı yılda İngilizce seviyesindeki ilerlemede en yüksek gelişimi elde ederek endekse giren tüm ülkeleri geride bıraktı. Yaklaşık 5 milyon testin incelendiği altı yıllık analizde, Türkiye son altı yıl içinde puanını yüzde 11.86 artırarak 2007'de elde ettiği ilk derecesi olan 37.66'yı, 2012 yılında 49.52'ye çıkarttı. EPI analizinde Türkiye'nin bu ilerlemesinin ülke ekonomisindeki büyüme sayesinde gerçekleştiği vurgulandı. Türkiye'den sonra son altı yılda en çok ilerleme kaydeden ülkeler ise sırasıyla Kazakistan ve Macaristan oldu. Gelişmekte olan pazarlarıyla ekonomik alanda ülkemizin en yakın rakipleri olarak gösterilen Çin ve Brezilya’nın geçen sene 36 ve 46. olarak geride kalmalarına rağmen bu sene sıralamada 34. ve 38. olarak Türkiye’yi geçtikleri görüldü. Ülkemizin sıralamasını değerlendiren EF Education First Uluslararası Dil Merkezleri Türkiye Ülke Müdürü Gökhan Özdemir, öğrencilerin okul dışında İngilizce dil becerilerini kullanamadıklarını, öğrencilerin ve ülkemizin dil becerisinde daha üst seviyelere çıkması için İngilizcenin tüm okullarda müfredatın daha temel bir parçası haline gelmesi gerektiğini belirtti.
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100