Bu haber kez okundu.

Türkler İngilizceden sınıfta kaldı!

YENİ MESAJ / İSTANBUL
Türkiye; İngilizce eğitiminde Macaristan, Çek Cumhuriyeti, Slovakya, Singapur, Malezya, Uruguay, İran gibi ülkelerin gerisinde arkasına düştü. Farklı demografik özelliklere sahip 1 milyon 668 bin 798 kişinin katıldığı İngilizce yeterlilik testinde, dünya çapında şirketlerin 100 bin kadar çalışanının test sonuçları da değerlendirildi. Ülkelerin yeterlilik düzeylerinin 5 kategoriye ayrıldığı indekste, bu yıl Türkiye'nin İngilizce yeterlilik düzeyi 4. sırada, yani düşüğün biraz üstünde yer alıyor. Bir önceki indekse göre ülkemiz ilerleme kaydetmiş olsa da, dünya sıralamasına baktığımızda halen çok gerilerde olduğumuz görülüyor.

Türkiye'de dil eğitimi gramer ağırlıklı
EF Education First Yurtdışı Akademik Programlardan Sorumlu Başkan Peter Holzknecht, Türkiye'nin yeterlilik sıralamasındaki yerinin düşüklüğünün, dilin daha çok teorik olarak öğretilmesinden ve pratiğe fazla dökülememesinden kaynaklandığını söyledi. Holzknecht'e göre, Türkiye'deki İngilizce eğitimi birçok ülkeyle rekabet edebilecek düzeyde. Ancak öğrenciler gerçek hayatta İngilizceyi kullanmakta zorlanıyor. Peter Holzknecht, “Bu yalnızca Türkiye'nin problemi değil. Pek çok ülkenin ve eğitim sisteminin sorunu. Çözümün öğrencilerin daha fazla İngilizceye maruz kalmasını sağlamak olduğunu düşünüyorum” şeklinde konuştu. Holzknecht ayrıca okulların hatalara odaklanmak yerine öğrencileri konuşmaya teşvik etmeleri gerektiğini söyledi. Türkiye'deki okullarda İngilizce eğitiminde bir diğer sorunun yoğunlukla dilbilgisi, kelime bilgisi, cümle yapısı gibi teknik bilgilere önem verilmesi olduğunu söyleyen Holzknecht, öğrencileri teste soktuklarında Türk öğrencilerin teknik bilgileriyle pratikte uygulamaları arasında çok büyük farklar olduğunu gördüklerini ifade etti.

Erken yaşta dil öğrenmenin avantajları
İndekste ilk onda sırasıyla İsveç, Danimarka, Hollanda, Finlandiya, Norveç, Belçika, Avusturya, Macaristan, Almanya ve Polonya yer alıyor. Bu ülkelerin bunu nasıl başardığı sorusuna Holzknecht'in cevabı erken yaşta İngilizce eğitimine önem verdikleri şeklinde. Bunun nedeni çocukların 7-8 yaşına kadar öğrendikleri dilleri ana dil düzeyinde öğrenmeleri. Beynin ana dille ilişkili olan bölümü, o dilde öğrenilen her şeyi doğal olarak alıyor ve öğrenmesi çok kolay oluyor. Fakat 8-9 yaşından sonra öğrenilen dil ancak yabancı dil statüsünde öğrenilebiliyor. Öğrenilen dil yabancı dil olarak öğrenildiği zaman daha fazla çaba gerekiyor. Kreşte, ilkokulda alınan yabancı dil dersleri bu noktada çok yardımcı oluyor.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100