Bu haber kez okundu.

Üniversite sınavında yüzde 100 başarı
YENİ MESAJ/İSTANBUL
Başarılı Eğitim Kurumları Genel Müdürü Ahmet Akyüz, velilerin devlet okullarındaki eğitimin sıkıntılı olması ve tam gün eğitim verilmesi nedeniyle özel okulları tercih ettiğine işaret ederek, “Veliler temel ihtiyaç maddelerinden, birikimlerinden hatta geleceklerinden feragat ederek çocuklarına iyi eğitim aldırma yoluna gidiyor” dedi. 

Üniversite sınavında tam başarı

Türkiye’de okulların kalitesi ile verdiği eğitimin, eğitim standardının sırf sınavlarla ölçüldüğüne işaret eden Akyüz, “Normalde bunun böyle olmaması gerekir. Bizim öğrencilerimiz YGS ve LYS’ye girdiler. LYS sonuçlarına göre 35 öğrencimizden 32’si üniversiteli oldu. 3 öğrencimiz ise tercih yapmayarak önümüzdeki yıla bıraktı. Bu açıdan üniversite sınavlarında başarımız yüzde 100’dür. Öğrencilerimiz bizimle eşzamanlı güzel bir eğitim ortamını paylaştı ve bunun sonucunda kendilerini ve bizi gururlandıran bir tablo ortaya koydular. Kararlı, katılımcı ve kurallı bir eğitim veriyoruz ve varmış olduğumuz nokta bizim için tatminkârdır. Öğrencilerimize sınav kaygısını yaşatmadan, kişilik bozukluğuna uğratmadan, onları depresyona sokmadan eğitim veriyoruz. başarılı öğrenci kumaşının hepsinde olması lazım. Hem akademik eğitim veriyoruz, hem de test tekniğini öğretiyoruz. Bunun yanı sıra sportif, kültürel ve sanatsal faaliyetleri yoğun olarak yapıyoruz.”

TEOG’da da yüksek başarı

TEOG’da da Başarılı Eğitim Kurumları’nın puan ortalamasının 450’ler düzeyinde olduğunu dile getiren Akyüz, şöyle devam etti: “5 öğrencimiz ilk 1000’e girdi. Bu öğrencilerimiz kazanacakları okulu tercih etmeyip, okulumuzda kaldılar. Yani öğrencilerimiz seçkin, kaliteli, tam öğrenme dediğimiz öğrenciyi merkeze alan aktif öğrenmeyi tercih etti. Sınıflarımız 18 kişiliktir. Sınıflar tematiktir yani her dersin sınıfı ayrıdır. Özellikle öğretenlerimiz çok donanımlıdır. Öğretmenlerimiz bilgilerini sürekli güncelliyor. Üniversitelerden danışmanlık hizmeti de alıyoruz. Biz burada tanım-formül-soru diye gitmiyoruz. Eğitimde en büyük sıkıntı budur. Başarımızın sırrı klasik eğitim anlayışıyla eğitim yapmamamızdır. Bizim yaptığımız merak ettirme, keşfettirme, önceki öğrenim alanlarından yeni bilgiyi oluşturma, ispatlama, yorumlama, analiz ve sentezdir.  Öğretmen ile öğrenci sınıfta bilgiyi beraber üretiyor. İspatla o formül öğrenildiği için kalıcı ve sürekli oluyor. Ayrıca konular akıllı tahta ve laboratuar destekli işleniyor. Bütün bunları test tekniği ile tamamlıyoruz. Öğrencilerimiz konulara ve sorulara daha özgüvenle yaklaşıyor, soru ezberlemeden sorulara daha farklı bakarak yetkinlik sahibi oluyor. Biz dershane eğitiminde bilgiyi pratikleştirmeye çalışıyoruz. Diğer okullarda  yüzde 80 soru çözme, yüzde 20 konu anlatımıdır. Biz bunu tam tersine çeviriyoruz. Önce bilgiyi inşa ediyoruz.”

Işığımızı kurucumuzdan alıyoruz  

Başarılı Eğitim Kurumları Genel Müdürü Ahmet Akyüz, başarılarının sırrı konusunda ise şunları söyledi: “Kurucumuz olan Bağımsız Türkiye Partisi (BTP) Genel Başkanı Prof. Dr. Haydar Baş’ın eğitimci olması, eğitim öğretime ve gençlere değer vermesi, hem öğretmenlik hem de üniversitelerde profesörlük yapmış olması bizim önümüzü açmıştır. Biz kendisinden okul, öğretmen ve öğrenci tanımını öğrendik. Onun vermiş olduğu güçle, samimiyetle ve destekle, onun açmış olduğu izle bu başarıyı yakaladık. Bizim şu anki çalışmalarımız ve  farkındalıklarımız kurucumuzun açmış olduğu yoldur. 15 yıl önce bize ‘iyi eğitim için iyi öğretmen gerekir’ demişti. İyi öğretmen nasıl olur? En iyileri öğretmen yaparsınız, en yüksek maaşı da onlara verirsiniz. Böylece eğitim sorununu çözersiniz. Avrupa’da eğitimi en iyi sunan ülke Finlandiya... 10 kişiden birini öğretmen seçiyorlar ve en yüksek maaşı veriyorlar. Prof. Dr. Haydar Baş, sınavsız üniversiteyi gündeme getirdi. Sınavı kaldırmazsak okullarda bilim üretilmesini ve sağlıklı öğrenciyi yakalayamayız.” 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100