12 Mart 2015 Perşembe 00:05
843 Okunma
Üniversiteli olmak zor zanaat
İlki 2013 yılında gerçekleştirilen ‘Kampüsün Nabzı Araştırması’na göre üniversitede öğrenim gören bir gencin aylık masrafı 1000 TL’yi aşıyor. Üniversite gençliğinin hayatta vazgeçemeyeceğini düşündüğü ürünlerin başında yüzde 56 ile cep telefonu, yüzde 38 ile internet geliyor. Sürekli iletişim halinde ve online olmak isteyen gençlerin kira, fatura gibi sabit giderlerin dışında kişisel harcamaları ayda ortalama 613 TL’ye ulaşıyor. Araştırmaya göre, en büyük harcama kalemlerini yeme içmenin oluşturduğu üniversite gençliğinin yüzde 56’sı haftada en az birkaç kez kafe veya restorana gittiğini, yaklaşık yarısı ise haftada en az bir kez fast-food restoranına gittiğini belirtiyor. Araştırmanın en dikkat çeken sonuçlarından biri ise gençlerin kendilerine yakın bulduğu tek bir marka yok. Rastgele sorulduğunda yaklaşık 70 farklı markadan bahsediliyor. 
Gençler, çoğunlukla GSM markalarını ve giyim markalarının kendilerini anladığını düşünürken, buna gerekçe olarak da GSM markalarının daha çok onlara yönelik yaptıkları kampanyaları, giyim markalarının ise kendi tarzlarını yansıtmasını gösteriyorlar. İlk araştırmada olduğu gibi teknolojiyi yakından takip eden gençlerin yüzde 94’ü, neredeyse tamamı akıllı cep telefonu kullanıyor ve bu telefonlarını ortalama 2-3 yılda bir değiştiriyorlar. 

Kredi kartı kullanımı yaygın

Üniversiteli gençler arasında kredi kartı kullanımı da yaygın. Araştırmaya katılanların yüzde 63’ü kredi kartı kullandığını belirtirken, her 5 gençten 1’i cüzdanında birden fazla kredi kartı taşıdığını ifade etti. Gençler en sık kullandıkları kredi kartını taksit seçenekleri nedeniyle tercih ettiklerinin altını çizerken, yüzde 32 gibi bir oranda kesim ise kredi kartı kullanımı için herhangi bir neden göstermedi. 
ERSAN İLTER/İSTANBUL
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100