Gündüz başlayacak olan geçiş, Marmara Denizi'nde gece gerçekleşecek. Denizcilik Müsteşarlığı uzmanlarından oluşan Türk teknik heyeti, Çin Ulaştırma Bakan Yardımcısı başkanlığındaki Çin heyetine, "Türkiye'nin geçiş için kaza riskini olabildiğince azaltmaya" yönelik taleplerini iletti.
Türkiye'nin 20 maddeden oluşan taleplerinin bazıları şöyle: -Geçiş sırasında her türlü riske karşın 1 milyar dolar güçlendirilmiş teminat verilmesi. -Teminat mektubunun yanında, uluslararası düzeyde kabul edilen klas kuruluşlar tarafından onaylanan sigorta kurumlarının artırılmış garantilerle takviye edilen sigorta sistemlerinin sağlanması. -Çin tarafının geçiş için önerdiği 7 römorkör (çekme filosu) güç ve sayısında yüzde 100 artış. -Geminin platformunun aydınlatılması. -Halat atma ve topla işlemi için ırgat düzeneğinin oluşturulması. -Aydınlatma ve ırgat düzeneği için elektrik enerjisi üretecek jeneratörün bulundurulması. -Gemi üzerinde telekomünikasyon şebekesinin oluşturulması. -İstenilen sayıda elaman, istenilen tarihte ve istenilen süreyle tutulmak üzere oluşturulacak Türk teknik heyetinin, Varyag gemisinde Türkiye'nin taleplerinin yerine getirilip getirilmediğini tespit amacıyla Varyag gemisine götürülmesi (Bu tespite yeni talep doğabilecek). -Çin tarafının tayin ettikleri römorkörlere, Kıyı Emniyeti ve Türkiye Denizcilik İşletmecileri'nce kılavuzluk yapılacak. -Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü'nce kaza olması halinde müdahale etmek için hem denizde, hem karada yangın müdahale timleri oluşturulacak. -Söndürme ve kurtarma römorkörleri tamamen risklerin olduğu bölgede, hem karada, hem de denizde konuşlandırılacak. -Geçiş anında, sis olmayacak, rüzgar hızı bilinen kriterlere uygun olacak. Ayrıca görüş mesafesi 5 milden az olmayacak. -Geçiş sırasında orfoz (akıntıda beklenmeyen bir durum) yaşanmayacak. -Geçiş, Türkiye Denizcilik İşletmeleri, Kıyı Emniyeti ve Gemi Kurtarma Genel Müdürlüğü ekipmanları, donanımları, teknik personeli, kılavuz kaptanları ile Denizcilik Müsteşarlığı koordinatörlüğünde gerçekleştirilecek.
KAZA RİSKİ HALA YÜKSEK
Denizcilik Müsteşarlığı yetkilileri, geçişin gündüz başlayacağını belirterek, Marmara Denizi'nden gece geçişin yapılacağını kaydettiler. Alınan önlemlerle, kaza riskinin azaltılmaya çalışıldığına dikkati çeken yetkililer, "Güvenli geçiş, kabul edilebilir makul geçiş. Buna karşılık Varyag gibi makinesi, donanımı olmayan, üstelik denge unsurları ile dengelenmeyen bir nesnenin alınacak tedbirlere karşı kaza riski yüzde 30-40'ın altına düşürülemiyor" diye konuştular.
Türkiye'nin 20 maddeden oluşan taleplerinin bazıları şöyle: -Geçiş sırasında her türlü riske karşın 1 milyar dolar güçlendirilmiş teminat verilmesi. -Teminat mektubunun yanında, uluslararası düzeyde kabul edilen klas kuruluşlar tarafından onaylanan sigorta kurumlarının artırılmış garantilerle takviye edilen sigorta sistemlerinin sağlanması. -Çin tarafının geçiş için önerdiği 7 römorkör (çekme filosu) güç ve sayısında yüzde 100 artış. -Geminin platformunun aydınlatılması. -Halat atma ve topla işlemi için ırgat düzeneğinin oluşturulması. -Aydınlatma ve ırgat düzeneği için elektrik enerjisi üretecek jeneratörün bulundurulması. -Gemi üzerinde telekomünikasyon şebekesinin oluşturulması. -İstenilen sayıda elaman, istenilen tarihte ve istenilen süreyle tutulmak üzere oluşturulacak Türk teknik heyetinin, Varyag gemisinde Türkiye'nin taleplerinin yerine getirilip getirilmediğini tespit amacıyla Varyag gemisine götürülmesi (Bu tespite yeni talep doğabilecek). -Çin tarafının tayin ettikleri römorkörlere, Kıyı Emniyeti ve Türkiye Denizcilik İşletmecileri'nce kılavuzluk yapılacak. -Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü'nce kaza olması halinde müdahale etmek için hem denizde, hem karada yangın müdahale timleri oluşturulacak. -Söndürme ve kurtarma römorkörleri tamamen risklerin olduğu bölgede, hem karada, hem de denizde konuşlandırılacak. -Geçiş anında, sis olmayacak, rüzgar hızı bilinen kriterlere uygun olacak. Ayrıca görüş mesafesi 5 milden az olmayacak. -Geçiş sırasında orfoz (akıntıda beklenmeyen bir durum) yaşanmayacak. -Geçiş, Türkiye Denizcilik İşletmeleri, Kıyı Emniyeti ve Gemi Kurtarma Genel Müdürlüğü ekipmanları, donanımları, teknik personeli, kılavuz kaptanları ile Denizcilik Müsteşarlığı koordinatörlüğünde gerçekleştirilecek.
KAZA RİSKİ HALA YÜKSEK
Denizcilik Müsteşarlığı yetkilileri, geçişin gündüz başlayacağını belirterek, Marmara Denizi'nden gece geçişin yapılacağını kaydettiler. Alınan önlemlerle, kaza riskinin azaltılmaya çalışıldığına dikkati çeken yetkililer, "Güvenli geçiş, kabul edilebilir makul geçiş. Buna karşılık Varyag gibi makinesi, donanımı olmayan, üstelik denge unsurları ile dengelenmeyen bir nesnenin alınacak tedbirlere karşı kaza riski yüzde 30-40'ın altına düşürülemiyor" diye konuştular.