Bu haber kez okundu.

Yerli motor da tasarlayabiliriz
HABER MERKEZİ
Dünyanın en büyük otomotiv mühendislik şirketi Avusturya merkezli AVL'nin Türkiye ofisi, otomotiv ve motor sanayindeki uluslararası firmalara ileri teknolojiler konusunda destek sağlıyor. 2008 yılından bu yana faaliyet gösteren AVL Türkiye, otomotiv şirketlerine mühendislik desteği veriyor, simülasyon programları ve test sistemleri sağlıyor. Türk pazarında 4 yıldır adından söz ettiren ve cirosunu 8 kat artıran AVL Türkiye'nin Genel Müdürü Dr. Umut Genç, yerli araç ve yerli motor hakkında gündemdeki gelişmeleri değerlendirirken, “Şu anda tamamen Türkiye'de tasarlanan ve üretilen çok az sayıda motor var. Bunu arttırmak için küresel pazarı ve oyuncuları iyi analiz etmek, motorlarda kullanılan parça ve alt sistemlerin Türkiye'deki yan sanayi ile uyumluluğuna dikkat etmek gerekiyor. Bunu yaparken de katma değeri yüksek olan alt sistemlere yönelmek lazım” diyor. 45 kişilik tamamı Türk bir mühendis grubu bulunan AVL Türkiye; istenirse anahtar teslim mühendislik tasarım ve ürün geliştirme projeleri sunabiliyor. En önemli projeleri arasında Euro 6 Dizel Motor Geliştirilmesi, elektrikli araç beyin yazılımı, hibrit araçlarda alternatif mimari tasarımları, batarya yönetim sistemleri, araba kullananların performansını ölçen ve yakıt tasarrufu sağlayan Eco-drive gibi çalışmalar bulunuyor. ODTÜ Elektrik Elektronik Mühendisliği Bölümü mezunu olan, Cambridge Üniversitesi'nde doktorasını tamamlayan AVL Türkiye Genel Müdürü Dr. Umut Genç “Birçok uluslararası projeye imza atmış son derece dinamik bir grubuz. Son senelerde küresel projelerde Türk ekipten birilerinin yer alması özellikle isteniyor. Uluslararası çalışmalardan görüyoruz ki, Türk mühendislerin yapamayacağı proje yok” dedi.

Ana sanayiye tasarım desteği
Dr. Umut Genç, özellikle motor tasarımı ve elektronik sistemler konusunda iddialı olduklarını belirterek Türkiye'de bu alandaki boşluğa dikkat çekerek, şunları söyledi: “Çeşitli otomotiv firmaları, Türkiye'de motor üretimi yapıyor. Ancak motor tasarımını Türkiye'de yapan sadece birkaç marka bulunuyor. Oysa sektöre yüksek katma değer sağlayan bölüm motorun tasarımıdır. Ayrıca hali hazırda Türkiye'de tasarlanan ve üretilen motorların parça ve alt sistemlerinin de mümkün olduğunca Türkiye'deki yan sanayiden alınması sağlanmalı. Böylelikle katma değeri yüksek ürünlerin sağladığı değeri ülkemizde tutabiliriz. Şu anda Türkiye ofisimizde bir motor beynini yüzde 100 yerli kaynaklarla tasarlayabilecek konumdayız. Motor elektroniği ve beyinleri her geçen gün büyüyen bir pazar. Bugün bir lüks araçta 50'den fazla ‘beyin' diyebileceğimiz elektronik sistem bulunuyor. Ülkemizde üretilen motorların bu tip katma değeri yüksek elektronik alt sistemlerinin yerel kaynaklarla tasarlanması ve üretilmesi, yerlileştirme hedeflerini olumlu etkileyecektir.” 
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.