01 Aralık 2012 Cumartesi 12:39
756 Okunma
Yurtiçi seyahat harcaması arttı
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) 2012 yılı 2. Dönem Hanehalkı Yurtiçi Turizm Araştırması sonuçlarını açıkladı. Hanehalkı Yurtiçi Turizm Araştırması ile yurtiçinde seyahate çıkan vatandaş ve yabancıların profili, gezi karakteristikleri ve yurtiçi turizm harcamasının tahmin edilmesi amaçlanıyor. Araştırma, en az 12 ay süre ile Türkiye'de ikamet eden vatandaş ve yabancı ziyaretçilere uygulanıyor. 15 yaşından küçük hanehalkı fertlerinin yalnız başına yaptıkları seyahatler ve 12 aydan az süre ile Türkiye'de ikamet eden hanehalkı fertleri, anket kapsamı dışında tutuluyor. Araştırmada, tüm seyahat bilgileri ve seyahat ile ilgili yapılan harcamalar dikkate alınıyor.
2012 yılı 2. döneminde yurtiçinde ikamet edenlerin bir ve daha fazla geceleme kaydı ile yaptıkları toplam seyahat sayısı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 9.1 artarak 14 milyon 652 bin seyahat olarak gerçekleşti.
Seyahate çıkış amacı olarak birinci sırada yüzde 63.7 ile “Yakınları ziyaret”, ikinci sırada yüzde 19.2 ile “Gezi, eğlence, tatil”, üçüncü sırada ise yüzde 8 ile ”Sağlık” amacıyla yapılan seyahatler geldi. 2012 yılı 2. döneminde bir ve daha fazla geceleme kaydı ile seyahate çıkanlar, 107 milyon 829 bin geceleme yaptı. Bu dönemde ortalama geceleme sayısı 7.4 gece olup, seyahat başına yapılan ortalama harcama ise 253 TL oldu.

3.7 milyar TL harcandı
2012 yılı 2. döneminde seyahate çıkanların seyahat harcamaları geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 21.8 artarak 3 milyar 703 milyon 31 bin TL olarak gerçekleşti. Seyahat edenler, seyahat harcamalarını kişisel veya paket tur harcamaları şeklinde yaptığı görüldü. Yurtiçi turizm harcamasının yüzde 93.9'u (3 milyar 476 milyon 702 bin TL) kişisel, yüzde 6.1'i (226 milyon 328 bin TL) ise paket tur harcamaları oluşturdu. 
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100