29 Ekim 2017 Pazar 13:43
337 Okunma
Bakü-Tiflis- Kars Demiryolu açılıyor

'Demir İpek Yolu' olarak da adlandırılan Bakü-Tiflis-Kars (BTK) Demiryolu'nun Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Azerbaycan Cumhurbaşkanı İlham Aliyev ve Gürcistan Başbakanı Giorgi Kvirikaşvili'nin katılımıyla 30 Ekim'de Bakü'de gerçekleştirilecek törenin ardından seferlerin başlayacak olması bölge iş dünyasını heyecanlandırdı.

Temelleri 2007 yılında Gürcistan'da, 2008 yılında ise Kars'ta atılan Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi, Hazar Denizi geçişli tren-feribot hatlarıyla Kazakistan ve Türkmenistan'a olan bağlantısıyla, Türkiye'nin Orta Asya, Uzak Doğu ve Güney Asya'ya demiryolu erişimini sağlayacak önemli bir uluslararası koridor oluşturacak.

Marmaray Projesi ile bütünleşecek olan BTK Demiryolu Projesi, Avrupa'dan Çin'e demiryoluyla kesintisiz yük taşınmasını mümkün hale getirecek. Dünya açısından önemli bir projenin hizmete giriyor olması, Kars ve çevresindeki illere de ekonomik anlamda katkı sağlayacak.

Beklentiler çok büyük

Kars Küçük Sanayi Sitesi Başkanı Namık Akça, projenin bölge için ekonomik, kültürel ve turizm anlamında önemli katmadeğer sağlayacağını söyledi. Akça, "Projenin katkısı temel atılmadan önce konuşulmaya başlanmıştı, çünkü uluslararası bir proje. Bu projenin Kars, Erzurum, Ardahan, Iğdır ve Ağrı illeriyle beraber ekonomiye katkısının çok büyük olacağını biliyoruz" dedi.

Söz konusu demiryolu nedeniyle Kars ve çevre illerdeki sanayi bölgelerine talebin arttığına işaret eden Akça, şöyle konuştu: "Büyük beklentilerimiz var. Organize sanayi bölgemiz dolu, ikinci bir sanayi bölgesinin açılmasına ihtiyaç var. Proje nedeniyle bölgeye yatırım yapmak isteyenlerin sayısı oldukça fazla, yüzde 80-90 oranında talep var. Projeyle bölgede önemli gelişmelerin olacağı kaçınılmaz." 

Erzurum Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Lütfü Yücelik, BTK Demiryolu Projesi'nin bölge için çok önemli olduğunu ifade ederek, "Bu proje sadece şehrimiz, bölgemiz ve ülkemiz için değil, Orta Asya, Avrupa ve Uzak Asya'ya kadar dünya üzerinde çok geniş bir coğrafyanın ulaşım ve lojistik hizmetleri açısından çok büyük ve bir o kadar önemli proje" dedi.

2 aylık yolu 15 güne düşürecek

Ardahan Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Çetin Demirci, projenin Türkiye'ye maliyetinin 600 milyon dolar ancak yıllık getirisinin de bir milyar dolar olduğunu dile getirerek, şunları söyledi: "Bu yol, hem ekonomik hem de başka yollar açacak. Ticaret yolları açılıyor demektir, koskoca Orta Asya ayaklarımızın altında, 45-60 günlük nakliye süresini 15 güne düşürecek. Pekin'den Londra'ya gidecek bir yük maksimum 15 günde gidecek. Türkiye yılda bir milyar dolar kazanacak. Yılda bir milyon yolcu taşıyacak. Yük kapasitesi 65 milyon ton. Tren bu ülkeye girip çıktığına, gümrük kapısı da bizim şehrimizde olduğuna göre şu an hiçbirimiz belki algılamıyoruz ama proje çok çok büyük bir fayda sağlayacak. Önümüzde uzun yıllar belki yüzyıl boyunca değerini kaybetmeyecek bir yol." Ağrı Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Saim Alpaslan da demiryolunun özellikle Doğu Anadolu açısından çok ciddi bir proje olduğunu ifade etti.

Haber Merkezi

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100