Bu haber kez okundu.

Basamak sayısını bilene altın verilecek
Haznedar ayrıca dil ve eğitim politikalarının özellikle iki dilli aileler ve çocukları destekleyici olarak yapılanması gerektiğini belirtti. Haznedar, dilin nasıl öğretildiğinin önemine işaret ederek şöyle devam etti: "Bir başka kritik konu da yabancı dil derslerinin nasıl yapıldığı, içeriğin nelerle doldurulduğu ve kullanılan eğitim materyallerinin durumu. Devlet okullarında şu anda 2. sınıflarda kullanılan İngilizce kitabını incelediğimizde, kitapta yer verilen tematik başlıklar arasında herhangi bir mantıksal ilişki olmadığını görüyoruz. Örneğin, bir ünitede çocuklar parkta başlığı yer alırken, diğerinde sayılar ve renkler, bir diğerinde vücudun bölümleri birbirleriyle ilişkilendirilmeden ve izole konular halinde ele alınıyor. Oysa gerçek yaşamda dili kullandığımız her durumda, söylediğimiz her cümle önceki cümleyle ve sonraki cümleyle anlamsal olarak ilişkilidir." Prof. Haznedar, İstanbul’da 39 ilçenin yanı sıra Erzurum, Bursa ve Mersin gibi büyük kentlerde 1000’i aşkın İngilizce öğretmeniyle tamamladıkları bir TÜBiTAK projesinde ulaştıkları sonuçları şöyle özetledi: "Projede toplanan verilerde, İngilizce öğretmenlerinin yüzde 63 oranında sınıfta ağırlıklı olarak hala geleneksel anlamda dil bilgisel kuralları öne çıkardığını görmekteyiz. Oysa, 7-8 yaşındaki çocukların dilbilgisi kurallarını analiz etmeleri mümkün değildir."
HABER MERKEZİ
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.