16 Aralık 2016 Cuma 17:24
83 Okunma
Dünya Helal Zirvesi’nde katılım cılız kaldı
Cumhurbaşkanlığı himayelerinde düzenlenmesine ve Türkiye İhracatçı Meclisi, Türk Standartları Enstitüsü gibi öncü kuruluşların destek vermesine rağmen, fuara katılan kamuoyunda tanınırlılığı olan şirket sayısı bir düzineyi bulmuyor. Dünya Helal Zirvesi, bu sene İstanbul çatısı altında eş zamanlı olarak Helal Expo 2016, Helal Gıda ve Gastronomi Konferansı, İslami Finans Konferansı, Helal Turizm Hac ve Umre Konferansı, Helal Tıp Ecza ve Kimya zirveleri ile birlikte gerçekleşiyor. Yurtdışından az sayıda firmanın katılım gösterdiği Helal Expo 2016'ya Türkiye'den kamuoyunda tanınırlığı olan şirketlerden Çaykur, Namet, Beypiliç, Banvit, İkbal, İstanbul Halk Ekmek, Ankara Halk Ekmek, Öztiryakiler iştirak etti. Yurtdışından katılım gösteren şirketler arsında Madina Made (Medine'de üretilen ürünleri tanıtıyor ancak stantlarında tek bir ürün yer almıyor) ile O'Juvi Eau de Parfume şirketleri dikkat çekti. Gıdadan giyime ilaçtan turizme geniş bir sektörü barındıran helal pazarının dünyadaki büyüklüğünün 860 milyar doları aştığını belirten fuarı düzenleyen Discover Events Yönetim Kurulu Başkanı Yunus Ete, “Türkiye'de ortalama 15 milyar dolara yaklaşan helal gıda pazarı her yıl yüzde 100 büyüyor" dedi. Yeni Mesaj muhabiri fuarın açıldığı gün yabancı ziyaretçi varlığına tanık olmadı. EKONOMİ SERVİSİ
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100