28 Mayıs 2016 Cumartesi 15:01
133 Okunma
‘İhracat Ar-Ge ile güçlenmeli’
HABER MERKEZİ
İstanbul İhracatçı Birlikleri (İİB), 2015 yılında sektörlerinde ihracat lideri 81 firmayı ödüllendirdi. 2015’te Almanya’dan Irak’a, ABD’den Japonya’ya kadar 200 ülkeye 5.8 milyar dolar ihracat yapan İİB bünyesindeki 6 ihracatçı birlik, 2016’da alternatif pazarlardan inovatif ürünlere kadar yeni hedeflere odaklandı. Fındıktan hububat, bakliyat ve kuru gıdaya, su ürünlerinden yaş meyve sebzeyet, gemi ve yattan mobilya, kırtasiye ve orman ürünlerine kadar birçok sektörü bünyesinde barındıran İİB’nin ödül gecesi adeta sektörlerin güç gösterisine dönüştü. Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi, “Sadece iç pazara satış yapmak, gemileri sığ sularda yüzdürmeye benzer. İhracat yapmak ise gemileri okyanusta yüzdürmek gibidir. Okyanusta dalga boyu daha yüksek olduğu için okyanustaki gemiler, sığ sularda yüzen gemilere nazaran daha güçlü, daha dirençli olur. 2023’e giden bu yolda, biz de ihracat gemimizi güçlendirmeliyiz. Biz başarıyı yakalamak için yenileşmeye mecburuz. Yenileşmeye ise ancak Ar-Ge, inovasyon, tasarım ve markalaşma ile ulaşabiliriz” şeklinde konuştu.

Balıkçılıkta açık denizlere dümen kırıldı

Törende konuşan İstanbul Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller Başkanı Ahmet Tuncay Sagun, ödüllerin ihracatçı için motivasyon olduğunu kaydederek, “Biz sektörümüzde emin adımlarla ilerliyoruz. Dünyada yaşanan olumsuzluklara rağmen en önemli rakiplerimizden Yunanistan’ın önüne geçtik. Afrika ülkelerine ihracatımızı yılın ilk çeyreğinde yüzde 25,ABD’ye ise yüzde 30 seviyesinde artırdık. Şimdi yeni hedefimiz açık denizlere dümen kırmak. Teknelerimiz Moritanya açıklarında avlanmaya başlıyor. Bunun da meyvesini önümüzdeki günlerde almayı bekliyoruz” dedi.

Kuzey ve Güney Amerika hedefte

Törende söz alan İstanbul Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Zekeriya Mete ise “2016 yılının ilk çeyreğinde ihracatımızı geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 4.4 artırmayı başardık. 2016 yılının devamında da birlik olarak ihracattaki artışımızı sürdürmeyi hedefliyoruz. Bölgemizdeki soranlar nedeniyle Kuzey ve Güney Amerika ile Uzak Doğu pazarları giderek daha fazla önem kazandı. Biz de diğer ülkelerde kaybettiğimiz pazar payını bu coğrafyalarda telafi etmek için yeni stratejiler geliştiriyoruz” dedi.
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100