03 Nisan 2018 Salı 16:42
Kahverengi yağ dokularını Nrf1 molekülü koruyor

Harvard Sabri Ülker Metabolik Araştırmalar Merkezi araştırma ekibi, “metabolik muhafız” adını verdikleri Nrf1 molekülünün yeni bir özelliğini daha keşfetti. Dünyanın en önemli bilim ve tıp dergilerinden biri olan Nature Medicine'ın Mart sayısında yayınlanan çalışma; kahverengi yağ hücrelerinin görevini sağlıklı bir şekilde yürütmesinde Nrf1 molekülünün kilit bir rol oynadığını tespit etti.
Harvard T.H. Chan Toplum Sağlığı Fakültesi bünyesinde 2014 yılından bu yana Prof. Dr. Hotamışlıgil liderliğinde genetik ve metabolik hastalıkların mekanizmalarını ortaya çıkarmak ve oluşmasını önlemek adına kurulan Sabri Ülker Merkezi hem Türkiye’den hem dünyadan bilim adamlarına ev sahipliği yapıyor. Bunun yanı sıra Merkez dünyanın en önde gelen bilim insanları ile genç kuşak araştırmacıları bir araya getirmek ve en yeni bilimsel gelişmeler hakkında fikir alışverişi ve işbirliği olanakları yaratmak için İstanbul ve Boston’da dönüşümlü üst düzey sempozyumlar düzenliyor. Metabolizma ve Yaşam Sempozyumu adı altında düzenlenen sempozyum serisinin ikincisi 29 Mayıs 2018 tarihinde Harvard Üniversitesi’nde düzenlenecek. SELİM AYANOĞLU / İSTANBUL