Sütte alarm zilleri
Çiğ süt üreticisi 19 aydır fiyat artışı yapamazken, bu dönemde market fiyatları yüzde 23'e varan oranlarda zam gördüğünü açıklayan TZOB Genel Başkanı Bayraktar, "Et ve Süt Kurumu piyasaya müdahale etmezse, ciddi sorunlarla karşılaşmamız kaçınılmaz olacaktır" dedi.
22.02.2016 00:00:00
HABER MERKEZİ
Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) Genel Başkanı Şemsi Bayraktar, çiğ süt fiyatlarının artmamasının üreticiyi mağdur ettiğini, üretiminin sürdürülebilirliği açısından tehlike yarattığını bildirerek, "Çiğ süt fiyatlarını 19 aya yakın bir süredir, satışlarda sorun olduğu gerekçesiyle artırmayan, hatta son 3 aydır düşüren sanayici, üretimini son gaz sürdürüyor. 2015 yılında süt alımını ve süt ve süt ürünleri üretimini yüzde 2 ile yüzde 37.4 arasında değişen oranlarda artırdı" dedi. Bayraktar, sanayicinin satış yapamıyorum bahanesini öne sürdüğünü ama çiğ süt alımlarını artırarak sürdürdüğünü, 2015 yılında 308 bin 502 ton daha fazla çiğ inek sütü aldığını belirtti. Çiğ süt üreticisi, Temmuz 2014'den beri fiyat artışı yapamazken, hatta 1 lira 15 kuruş olan tavsiye fiyatına rağmen, fiyatlar son 3 aydır 1 liraya gerilerken, 2014 Temmuz-2015 Aralık döneminde, market fiyatları yüzde 1.56 ile yüzde 23.08 arasında değişen oranlarda zam gördüğünü vurgulayan Bayraktar, "Bu dönemde markette perakende süt fiyatı yüzde 11.92, yoğurt fiyatı yüzde 1.74, peynir fiyatları yüzde 1.56 ile yüzde 23.08, tereyağ fiyatı yüzde 15.86, ayran fiyatı yüzde 18.59, dondurma fiyatı ise yüzde 15.26 oranında arttı" diye konuştu.
Sanayici bindiği dalı kesiyor
Sanayicilerin bindikleri dalı kestiğini, bunu yapmamalarının kendi çıkarlarına olduğunu vurgulayan Bayraktar, "sanayiciler, uzun vadeli düşünmeli. Kısa vadeye saplanıp kalmamalı, ceplerinin derdine düşmemeli. Üretimin sürdürülebilirliğinin önemini idrak etmelidir. Et ve Süt Kurumu piyasaya müdahale etmezse, ciddi sorunlarla karşılaşmamız kaçınılmaz olacaktır" dedi.
Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) Genel Başkanı Şemsi Bayraktar, çiğ süt fiyatlarının artmamasının üreticiyi mağdur ettiğini, üretiminin sürdürülebilirliği açısından tehlike yarattığını bildirerek, "Çiğ süt fiyatlarını 19 aya yakın bir süredir, satışlarda sorun olduğu gerekçesiyle artırmayan, hatta son 3 aydır düşüren sanayici, üretimini son gaz sürdürüyor. 2015 yılında süt alımını ve süt ve süt ürünleri üretimini yüzde 2 ile yüzde 37.4 arasında değişen oranlarda artırdı" dedi. Bayraktar, sanayicinin satış yapamıyorum bahanesini öne sürdüğünü ama çiğ süt alımlarını artırarak sürdürdüğünü, 2015 yılında 308 bin 502 ton daha fazla çiğ inek sütü aldığını belirtti. Çiğ süt üreticisi, Temmuz 2014'den beri fiyat artışı yapamazken, hatta 1 lira 15 kuruş olan tavsiye fiyatına rağmen, fiyatlar son 3 aydır 1 liraya gerilerken, 2014 Temmuz-2015 Aralık döneminde, market fiyatları yüzde 1.56 ile yüzde 23.08 arasında değişen oranlarda zam gördüğünü vurgulayan Bayraktar, "Bu dönemde markette perakende süt fiyatı yüzde 11.92, yoğurt fiyatı yüzde 1.74, peynir fiyatları yüzde 1.56 ile yüzde 23.08, tereyağ fiyatı yüzde 15.86, ayran fiyatı yüzde 18.59, dondurma fiyatı ise yüzde 15.26 oranında arttı" diye konuştu.
Sanayici bindiği dalı kesiyor
Sanayicilerin bindikleri dalı kestiğini, bunu yapmamalarının kendi çıkarlarına olduğunu vurgulayan Bayraktar, "sanayiciler, uzun vadeli düşünmeli. Kısa vadeye saplanıp kalmamalı, ceplerinin derdine düşmemeli. Üretimin sürdürülebilirliğinin önemini idrak etmelidir. Et ve Süt Kurumu piyasaya müdahale etmezse, ciddi sorunlarla karşılaşmamız kaçınılmaz olacaktır" dedi.