Tüketici en çok bankalardan dertli
Neden azaldı?
Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Mahmut Şahin, Türkiye çapında bir önceki yıla göre başvuru sayısında yaşanan düşüşün BDDK'nın 3 Ekim 2014'te yürürlüğe koyduğu 'finansal tüketicilerden alınacak ücretlere' ilişkin yönetmelikten kaynaklandığını kaydetti. Şahin, yönetmelikle geriye dönük 10 senelik dosya, kredi kartı aidatı, hesap işletim ücreti, ipotek, ipotek fek ve ekspertiz ücretlerine itiraz edebildiğini belirterek, "Ancak, tüketiciler bu tarihten sonrası için başvuru yapamadılar. Dolayısıyla önceki senelerdeki şikayet sayısına göre bir azalma oldu. Buna rağmen hala geriye dönük 10 senelik alacakları için başvurmayan tüketici sayısı da azımsanmayacak kadar çok" dedi. AA