20 Ağustos 2016 Cumartesi 14:43
45 Okunma
Tüketicilerin şikayeti 900 bine yaklaştı
Konuya ilişkin açıklamalarda bulunan Tüfenkci, vatandaşların alışverişlerindeki mağduriyetlerinin giderilmesi noktasında tüketici hakem heyetlerinin büyük önem taşıdığını belirtti. Söz konusu sorunların çözümü için vatandaşların il ve ilçelerde kurulu tüketici hakem heyetlerine başvurduklarını anımsatan Tüfenkci, bu heyetlere yılın ilk 6 ayında toplam 888 bin 489 başvuru yapıldığını söyledi. Başvuruların sektörel ayrımına bakıldığında yüzde 78'lik oranla bankacılık işlemlerinin ilk sırada yer aldığını ifade eden Tüfenkci, "Kalan  başvuruların ise yüzde 14'ü ayıplı mal ve hizmetlere, yüzde 5.65'i mesafeli sözleşmeler ile abonelik sözleşmelerine, yüzde 0.69'u taksitli, ön ödemeli ve  işyeri dışında sözleşmelere ve yüzde 0.19'u devre tatil ve paket turlara yönelik olmuştur" diye konuştu. Tüfenkci, tüketici hakem heyetlerince yılın ilk 6 ayında karara bağlanan şikayetlerin yüzde 88'inin tüketicilerin lehine sonuçlandığını kaydetti. Bakan Tüfenkci, geçtiğimiz günlerde başvuru yoğunluğu nedeniyle hakem  heyetlerinde bazı sorunların yaşanabildiğini, bu nedenle heyetlerin yapısal değişikliklerine ilişkin hazırladıkları çalışmayı yakında hayata geçireceklerini ifade etmişti. HABER MERKEZİ

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100