01 Nisan 2018 Pazar 18:03
Yastık altı iştah kabartıyor!

İstanbul Altın Rafinerisi (İAR) Genel Müdürü ve Üst Yöneticisi (CEO) Ayşen Esen, yastık altı altının ekonomiye kazanılmasının Türkiye'nin gelişmesi ve kalkınması için çok önemli olduğunu savundu. Esen, "Türkiye'de yastık altı 3 bin ila 5 bin ton arasında altın olduğu hesap ediliyor. Yastık altındaki altın yaklaşık 200 milyar dolar ediyor. Türkiye'de bu para var ama ekonominin içerisinde değil. Müthiş bir değer" açıklamasında bulundu. Bankalarla altın bankacılığı çalışmalarını başlattıklarını kaydeden Esen, "Şimdi hazine ile altın tahvili çalışması yapılıyor.

Altın çalışmasını başlattığımız zaman bankalarla kuyumcular ilk başta bize biraz kızdılar. Siz kuyumcuların işine engel olmaya mı çalışıyorsunuz diye. Oysaki hiç alakası yoktu. Çünkü kuyumcu müşterisinin getirdiği hurdayı satın alıyor. Yastık altında duran altını ise halkımız satmak istemiyor, altınını altın olarak korumak istiyor" diye konuştu. Esen, bankanın yaptığı görevin altını satın almak değil saklamak olduğunu, vatandaşın ise kuyumcuya altınını saklamak için değil satmak için götürdüğünü belirtti.

Yastık altı boşalıyor!

Esen, "Kuyumcuları bu sistemin içerisine dahil edecek bir model üzerinde çalışma yapıyoruz. Biz çok ciddi yol aldık. Ciddi altyapısı ve yazılımları olan büyük bir sistem olacak. Bu sistemi kuyumculara anlatmaya başlayacağız. Onlardan gelen öneriler ile daha çok geliştireceğiz. Ama 5-6 ayı geçmeyecek şekilde bu işi yapmayı düşünüyoruz" ifadelerini kullandı. 11 banka ile 6 yılda 60 ton altın toplandığının altını çizen Esen, "Buna mukabil geçen yıl Hazine'nin yaptığı altın tahvili ihracında, Ekonomiden Sorumlu Başbakan Yardımcısı Mehmet Şimşek açıkladı, sadece Ziraat Bankası aracılığı ile 1 ayda 2.5 ton altın topladı. Bu çok ciddi bir başarı" dedi. AA

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.