08 Ocak 2017 Pazar 18:07
283 Okunma
Yemekte favori tercih lahmacun
Çalışmaya göre en çok sipariş gelen iller nüfusla bağlantılı olarak İstanbul, Ankara ve İzmir olurken, tüm şehirler içerisinde sipariş cirosunu en çok artıran il, 4 kat artışla Adıyaman oldu. Çalışmada diğer öne çıkan veriler şunlar: 
• Tüm yıl boyunca en çok sipariş verenler 1994 doğumlular oldu. 
• Siparişlerin yüzde 40’ı kadınlar, yüzde 60’i erkekler tarafından verildi.
• Verilen siparişlerin yüzde 3’ü kampüslere gitti. En çok yemek siparişi veren üniversiteler sırayla Bilkent, İTÜ, Koç, ODTÜ ve Boğaziçi oldu.
• Dünyada Hint mutfağı, pizza, Asya yemekleri gibi globalleşen lezzetler giderek ön plana çıkarken, Türkiye’de bu yılın favorisi yine Türk mutfağı oldu. İkinciliği burger ve pizza paylaştı. 
• En çok yenen lezzetler sırasıyla lahmacun, burger, Adana kebap, pizza, mercimek çorbası, et döner, tavuk döner, çiğ köfte, sandviç ve pide olarak belirlendi. Toplam 9 milyon lahmacun sipariş edildi. 
• Kebabçıların favorisi değişmedi, Adana kebap ilk sıraya yerleşti.
• Kahvaltı siparişleri yüzde 60 arttı. En çok kahvaltı tabağı, poğaça ve menemen söylendi.
• Börek siparişleri yüzde 60, döner yüzde 55, ev yemekleri siparişleri ise yüzde 50 oranında artış gösterdi.
• Bu yıl restoranlarda fiyat artışı, enflasyon rakamlarının altında seyretti. Ortalama paket tutarı geçen yıla göre yüzde 4.5 arttı.
• Fiyatı en çok artanlar, yüzde 22 ile zeytinyağlılar, yüzde 20 ile suşi ve yüzde 15 ile salata, lahmacun ve meze oldu. 
• Tüm yıl boyunca en çok sipariş verilen gün Pazar, en çok sipariş verilen ay ise Aralık oldu. 
• Türkiye’nin yemek saati akşam 19.00 olarak belirlendi. En çok sipariş bu saat diliminde geldi.
• Gece geç saatlerde midesi kazınanlar da buradaydı. Toplam siparişlerin yüzde 10’u gece 23.00 ile sabah 05.00 arasında verildi. Gecelerin fatihi çiğ köfte dürüm, Adana dürüm, lahmacun, burger ve ıslak hamburger oldu. HABER MERKEZİ
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100