Ebu'l-Heysem b. Teyhan: Hz. Ali'nin hilafetine şahitlik etmiş şiasıdır. Ebu'l Heysem de yine Hz. Peygamber'in (s.a.a) mescidinde toplanmıştı söz aldı ve şunları söyledi: "Ben şahidim; Resûlullah (s.a.a) Gadir-i Hum günü Ali'yi ayağa kaldırdı ve insanlara gösterdi. Ensar dedi ki: 'Resûlullah (s.a.a) onu halife olarak tayin etmek için ayağa kaldırdı.' Bazıları da şöyle dedi: 'Resûlullah (s.a.a), Kendisini mevla edinenlerin onu da mevla edinmesi için onu kaldırdı. Bazıları şöyle dedi: 'Resûlullah kendisini mevla edinenlerin O'nu da mevla edinmesi için O'nu ayağa kaldırdı.' Bu konuyla ilgili çok tartışma çıktı. Sonra aramızdan bir adamı Resûlullah'a gönderdik ve bunun ne anlama geldiğini sorduk. Buyurdu ki: 'O Benden sonra mü'minlerin velisidir ve insanlar içinde ümmetimin hayrını en fazla düşünen kimsedir.'
Ben bizzat yaşadığım bu olaya şahitlik etmek isterim. Dileyen inansın, dileyen inkar etsin. Şüphesiz hak ile bâtılın ayrılacağı hüküm günü vakit olarak belirlenmiştir." (Tarih-u Ebi'l-Feda, 1/156; el-Hisal, Şeyh Saduk, s.432; el-İhticac, Tabersî, 1/186; İmam Ali, Prof. Dr. Haydar Baş).
Sehl b. Huneyf: Hz. Resul-i Kibriya'nın sahabilerinden, Hz. Ali'nin (a.s.) şialarındandır. Ensar ve Evs kabilesindendir.
Huneyf, Hz. Peygamber'in (s.a.a) mescidinde toplandıklarında şunları söyledi: "Ey Kureyş topluluğu! Ben şahidim, Resûlullah (s.a.a) şûra'da (Peygamber mescidini kastediyor) durdu ve Ali b. Ebu Tâlib'in (a.s) elinden tutarak şunları söyledi: Ey insanlar! Bu Ali, Benden sonra sizin imamınızdır. Ben yaşarken de, Benden sonra da Benim vasimdir. Borcumu ödeyendir, sözlerimi yerine getirendir. Havuzumun başında ilk önce Benimle musafahalaşacak olan da odur. Ne mutla ona uyan ve ona yardım edenlere. Yazıklar olsun ona karşı çıkanlara, onu yalnız bırakanlara." (Tarih-u Ebi'l-Feda, 1/156; el-Hisal, Şeyh Saduk, s.432; el-İhticac, Tabersî, 1/186; İmam Ali, Prof. Dr. Haydar Baş).
Osman b.Huneyf: Kendisinden önce müslüman olan kardeşi Sehl b. Huneyf'in davetiyle İslâm'a girdi. Hz. Resul-i Kibriya'nın sahabilerinden, Hz. Ali'nin yârenlerinden, Ensar ve Evs kabilesindendir. İkinci halife Hz. Ömer döneminde, toprak ve yer ölçüm memuru ve Irak vergi toplama görevine getirilmiştir.
Mü'minlerin Emiri Hz. Ali'nin (aleyhiselam) halifeliği döneminde Cemel savaşına kadar Basra valiliği görevi yapmıştır. Osman bin Huneyf, Uhud savaşına ve ondan sonraki tüm savaşlara katılmıştır. Osman, Hz. Resûlullah'tan bir hadis nakletmiştir. (El-Hatib Bağdadi, Tarihi Bağdat, c. 1, s. 191.)
Fazıl bin Şazan'ın naklettiğine göre Osman ve kardeşi Sehl, (Hz. Resûlullah Efendimiz vefat ettikten sonra) Hz. Ali'ye (a.s) ilk dönenlerdendir. (Tusi, İhtiyar Marifeti'r-Rical, c.1, s.177, 183).
Osman bin Huneyf, kardeşi Sehl bin Huneyf ile birlikte "Şurtetu'l-Hamis" (İmam Ali'nin özel yârenleri) grubundandır. (El-Berki, er-Rical, s.4).
Ebu Eyyub el-Ensari: İstanbul'un Eyüp semtine adı verilen Ebu Eyyub El-Ensari, Hz. Peygamber Efendimizin (s.a.a) en büyük sahabilerinden ve Hz. Ali'nin taraftar ve şialarından biridir. Kendisi İkinci Akabe Biatine katılmış ve Hz. Resul-i Kibriya'yı (s.a.a) himaye edeceklerine dair ahidleşen 70 kişiden biridir. Hz. Resûlullah Efendimiz (s.a.a), Medine'ye hicret ettikten sonra onun evinde kalmıştır. Bu yüzden, Hz. Peygamberin ev sahibi unvanı olarak yâd edilmektedir.
Ebu Eyyub Ensari, Hz. Ali (a.s)'ın dönemindeki bütün savaşlara katılmış, savaş meydanlarında yiğitlikler göstermiştir. Hayber Savaşı'nda Hz. Peygamber (s.a.a)'in çadırının muhafızlığını yaparak Peygamberin duasını almıştır.
Ebu Eyyub, üç halife döneminde ve Kûfe'de, Gadir-i Hum olayı hususunda tanıklık etmiş ilk üç halifeye de muhalefet etmiştir. Hz. Ali (a.s)'ın şehadetinden sonra Muaviye döneminde Ebu Eyyub Ensari, Bizanslılara karşı savaşmak için İstanbul'a geldi. H.52 yılında İstanbul'un muhasarası sırasında hastalanarak vefat etti. Vasiyeti üzerine İslam ordusunun varabildiği en son sınır olan sur duvarının kenarına defnedildi. (İnşaallah ilerleyen günlerde Ebu Eyyub el-Ensari Hazretlerinin hayatını daha geniş kapsamlı kaleme alacağım).
Ben bizzat yaşadığım bu olaya şahitlik etmek isterim. Dileyen inansın, dileyen inkar etsin. Şüphesiz hak ile bâtılın ayrılacağı hüküm günü vakit olarak belirlenmiştir." (Tarih-u Ebi'l-Feda, 1/156; el-Hisal, Şeyh Saduk, s.432; el-İhticac, Tabersî, 1/186; İmam Ali, Prof. Dr. Haydar Baş).
Sehl b. Huneyf: Hz. Resul-i Kibriya'nın sahabilerinden, Hz. Ali'nin (a.s.) şialarındandır. Ensar ve Evs kabilesindendir.
Huneyf, Hz. Peygamber'in (s.a.a) mescidinde toplandıklarında şunları söyledi: "Ey Kureyş topluluğu! Ben şahidim, Resûlullah (s.a.a) şûra'da (Peygamber mescidini kastediyor) durdu ve Ali b. Ebu Tâlib'in (a.s) elinden tutarak şunları söyledi: Ey insanlar! Bu Ali, Benden sonra sizin imamınızdır. Ben yaşarken de, Benden sonra da Benim vasimdir. Borcumu ödeyendir, sözlerimi yerine getirendir. Havuzumun başında ilk önce Benimle musafahalaşacak olan da odur. Ne mutla ona uyan ve ona yardım edenlere. Yazıklar olsun ona karşı çıkanlara, onu yalnız bırakanlara." (Tarih-u Ebi'l-Feda, 1/156; el-Hisal, Şeyh Saduk, s.432; el-İhticac, Tabersî, 1/186; İmam Ali, Prof. Dr. Haydar Baş).
Osman b.Huneyf: Kendisinden önce müslüman olan kardeşi Sehl b. Huneyf'in davetiyle İslâm'a girdi. Hz. Resul-i Kibriya'nın sahabilerinden, Hz. Ali'nin yârenlerinden, Ensar ve Evs kabilesindendir. İkinci halife Hz. Ömer döneminde, toprak ve yer ölçüm memuru ve Irak vergi toplama görevine getirilmiştir.
Mü'minlerin Emiri Hz. Ali'nin (aleyhiselam) halifeliği döneminde Cemel savaşına kadar Basra valiliği görevi yapmıştır. Osman bin Huneyf, Uhud savaşına ve ondan sonraki tüm savaşlara katılmıştır. Osman, Hz. Resûlullah'tan bir hadis nakletmiştir. (El-Hatib Bağdadi, Tarihi Bağdat, c. 1, s. 191.)
Fazıl bin Şazan'ın naklettiğine göre Osman ve kardeşi Sehl, (Hz. Resûlullah Efendimiz vefat ettikten sonra) Hz. Ali'ye (a.s) ilk dönenlerdendir. (Tusi, İhtiyar Marifeti'r-Rical, c.1, s.177, 183).
Osman bin Huneyf, kardeşi Sehl bin Huneyf ile birlikte "Şurtetu'l-Hamis" (İmam Ali'nin özel yârenleri) grubundandır. (El-Berki, er-Rical, s.4).
Ebu Eyyub el-Ensari: İstanbul'un Eyüp semtine adı verilen Ebu Eyyub El-Ensari, Hz. Peygamber Efendimizin (s.a.a) en büyük sahabilerinden ve Hz. Ali'nin taraftar ve şialarından biridir. Kendisi İkinci Akabe Biatine katılmış ve Hz. Resul-i Kibriya'yı (s.a.a) himaye edeceklerine dair ahidleşen 70 kişiden biridir. Hz. Resûlullah Efendimiz (s.a.a), Medine'ye hicret ettikten sonra onun evinde kalmıştır. Bu yüzden, Hz. Peygamberin ev sahibi unvanı olarak yâd edilmektedir.
Ebu Eyyub Ensari, Hz. Ali (a.s)'ın dönemindeki bütün savaşlara katılmış, savaş meydanlarında yiğitlikler göstermiştir. Hayber Savaşı'nda Hz. Peygamber (s.a.a)'in çadırının muhafızlığını yaparak Peygamberin duasını almıştır.
Ebu Eyyub, üç halife döneminde ve Kûfe'de, Gadir-i Hum olayı hususunda tanıklık etmiş ilk üç halifeye de muhalefet etmiştir. Hz. Ali (a.s)'ın şehadetinden sonra Muaviye döneminde Ebu Eyyub Ensari, Bizanslılara karşı savaşmak için İstanbul'a geldi. H.52 yılında İstanbul'un muhasarası sırasında hastalanarak vefat etti. Vasiyeti üzerine İslam ordusunun varabildiği en son sınır olan sur duvarının kenarına defnedildi. (İnşaallah ilerleyen günlerde Ebu Eyyub el-Ensari Hazretlerinin hayatını daha geniş kapsamlı kaleme alacağım).
Gülden TOPÇU / diğer yazıları
- Kabağın da bir sahibi var / 29.01.2021
- O, her şeyimizdi / 10.05.2020
- Hz. Ali'nin şiaları kimlerdi?-VI / 24.07.2017
- Hz. Ali'nin şiaları kimlerdi?-V / 22.07.2017
- Hz. Ali'nin şiaları kimlerdi? -IV / 20.07.2017
- Hz. Ali'nin Şiaları kimlerdi?-III / 19.07.2017
- Hz. Ali'nin şiaları kimlerdi?-II / 18.07.2017
- Hz. Ali'nin Şiaları kimlerdi? / 12.07.2017
- Hadislerde Hz. Mehdi (a.s.) / 05.12.2015
- Haydar Hoca'yı çok ararsınız / 17.11.2015
- O, her şeyimizdi / 10.05.2020
- Hz. Ali'nin şiaları kimlerdi?-VI / 24.07.2017
- Hz. Ali'nin şiaları kimlerdi?-V / 22.07.2017
- Hz. Ali'nin şiaları kimlerdi? -IV / 20.07.2017
- Hz. Ali'nin Şiaları kimlerdi?-III / 19.07.2017
- Hz. Ali'nin şiaları kimlerdi?-II / 18.07.2017
- Hz. Ali'nin Şiaları kimlerdi? / 12.07.2017
- Hadislerde Hz. Mehdi (a.s.) / 05.12.2015
- Haydar Hoca'yı çok ararsınız / 17.11.2015