13 Aralık 2004 Pazartesi 00:00
196 Okunma
Alışverişte kadının sözü geçiyor
Araştırmalara göre, alışverişlerin yüzde 80'ine kadınlar karar veriyor. Televizyon reklamları da alışverişlerde etkili oluyor

Kadınlara Mal Pazarlama adlı kitabın yazarı Martha Barletta, aile için yapılan tüm alışverişlerde yüzde 80 oranında kadınların söz sahibi olduklarını söyledi. Kadınların, evi güzelleştirmek amacıyla yapılan satın almaların yüzde 60?75'ini de bizzat kendisinin yaptığını kaydeden Barletta, kadınların, erkeklere oranla televizyon reklamlarını çok daha dikkatle izledikleri de belirtti. Kitapta, 'Tüm bu gerçekler göz önüne alındığında, kadınlar satıcılar açısından asıl hedef kitleyi teşkil ediyorlar' denildi. Kadınların etkiledikleri alışveriş hacminin, Amerika'da ulusal gelirin yüzde 66'sını oluşturduğu, erkeklerin televizyonlarda reklamlar başlayınca derhal kanal değiştirdikleri, buna karşın kadınların reklamları ilgi ve sabırla izledikleri kaydedilen kitapta, "Kadınların en fazla ilgi duydukları reklamlar arasında otomobil, evi güzelleştirecek mallar ve mali hizmetlerle ilgili reklamlar bulunuyor. Bu gerçeklerden yola çıkan reklam firmaları da, otomobil reklamlarında bile daha fazla kadın manken kullanmaya başladılar. Kadınlar ayrıca, yatırımlarına da önem veriyorlar ve bu gerekçeyle finansal hizmet veren kurumlara ilgi gösteriyorlar" ifadelerine yer verildi.



~|~
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100