12 Ekim 2009 Pazartesi 00:00
284 Okunma
Allah ve Resulü'ne gönülden bağlılık
İman ve tevhid akidesinin esası, insanın Allah'ı bilmesidir; kalp, ruh, amel ve fikir olarak O'na yönelmesidir. "İşte Rabb'iniz Allah budur. O'ndan başka tanrı yoktur. Herşeyin yaratıcısıdır. Öyleyse O'na kulluk edin. O, herşeye vekildir" (En'am: 102) ayet-i kerimesi bu hakikati vurgulamaktadır. ~|~

 

Tevhid inancı Cenab-ı Hakk'ın birliğini, kuvvet ve kudretini özetlerken, ahiret hayatının büyük muhasebesine her fırsatta dikkat çekmektedir. Allah ve Resulüne gönülden bağlamanın yanısıra en belirgin esası ahiret gerçeğine boyun eğmek, bu gerçeği kabullenmektir:
"Allah'tan başka ilah yoktur. Geleceğinden şüphe olmayan kıyamet günü O, sizi mutlaka toplayacaktır. Allah'tan daha doğru sözlü kim olabilir?!" (Nisa. 87).
İmanda tevhid gerçeği vurgulanırken şirk unsurları da reddedilir. Nitekim: "Andolsun ki, 'Allah üçün üçüncüsüdür' diyenler kafir olmuşlardır. Oysa Allah, ancak tek olan ilahtır. Lakırdılarından vazgeçmezlerse andolsun ki onlardan inkarcı olanlar, elem verici bir azaba uğrayacaklardır" (Maide: 73) ayet-i kerimesi İslam'ın takdim ettiği iman dışındaki bütün şirk ve nifak dolu anlayışları reddeder.
İmanın sıhhati için, şirkten, hurafelerden ve nifak unsuralarından ârî kalması şart ve esastır. Bu manada imandan maksat Allah Teala'nın varlığı, birliği, noksan sıfatlardan münezzeh, kemal sıfatlarla muttasıf olduğunu temel alan tevhid anlayışıdır. Bir diğer ifadeyle, Vahdaniyettir.
Güzel isimlerin sahibi olan Rabbimizin en güzel isimlerinden ikisi, Tevhidi vurgulamaktadır. Ehad kelimesi (İhlas, 1) Allah'ın Zatında bir olduğunu, Vahid ismi (Nisa: 171) ise, 14 sıfatın sahibi olarak tek olduğunu ifade eder.
Varlık sahnesinde, ferdî plandan sosyal hayata uzanan vahdet ve kesret dinamizmi, bu esma ve sıfatların tecellileridir...
Tevhide dayalı kamil imanın aklî boyutu, her türlü cehalet ve inkarı bahanelerini reddederken, aslolan kalbi boyut ise, her türlü şirk, hurafe ve batıl inançları ayıklayarak insanı hür, diri ve güçlü kılar. Varlığın ve insanın yaratılışı, bu imanın tasdiki ve kulluk olarak ikrarına yöneliktir.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100