Bu haber kez okundu.

Basiretsiz amel hedefe ulaştırmaz
Ebu Yakub İshak b. Abdullah, Ebu Abdullah'dan (Ca'fer Sâdık aleyhisselâm) şöyle rivayet eder:    
"Allah, bilmeden konuşmasınlar ve bildikleri konularla ilgili olarak kendilerine soru soran kimseleri de cevapsız geri çevirmesinler diye Kur'ân'daki iki ayeti kullarına tahsis etmiştir: 'Kitap'ta Allah hakkında gerçekten başka bir şey söylemeyeceklerine dair onlardan söz alınmamış mıydı?' (A'raf, 169), 'Bilâkis, onlar hakkıyla bilmedikleri ve te'vili kendilerine gelmemiş olanı yalanladılar.' (Yunus, 39)."
İbn Şubrume şöyle rivayet eder:
Ca'fer b. Muhammed'den (aleyhisselâm) duyduğum bir hadis var ki, onu hatırladıkça kalbim çatlayacakmış gibi olur. İmam buyurdu ki: "Bana babam anlattı, o da dedemden dinlemiş, o da Resûlullah'dan (s.a.a.) bildirmiştir. Resûlullah şöyle buyurdu: 'Kıyasa göre amel eden kimse hem kendisini helâke sürüklemiştir hem de başkalarını. Nasihi, mensuhu, muhkemi ve müteşâbihi bilmeden ilimsizce insanlara fetva veren kimse, hem kendini helâka sürüklemiş olur hem de başkalarını."
Talha b. Zeyd şöyle rivayet eder:
İmam Ca'fer Sâdık'ın (a.s.) şöyle dediğini duydum: "Basiretsiz, bilgisiz amel eden kimse, bir yolda olmadan yürüyen kimseye benzer; hızlı yürümesi onu hedefinden uzaklaştırmasından başka bir işe yaramaz."
Hüseyin es-Saykal şöyle rivayet eder: İmam Ca'fer Sâdık'ın (a.s.) şöyle dediğini duydum: "Allah, ancak bilgiye dayanan bir ameli kabul eder ve ancak amelle desteklenen bir bilgiyi kabul eder. Kim bilirse, bilgi ona hangi ameli işleyeceğini gösterir. Amel etmeyenin bilgisi yok demektir. Haberiniz olsun! İmanın bir bölümü diğer bir bölümünden kaynaklanır." Suleym b. Kays el-Hilalî şöyle rivayet eder:
Emirü'l-Mü'minin Ali'den (a.s.) Resûlullah'ın (s.a.a.) şöyle anlattığını duydum: "Âlimler iki kısma ayrılırlar. Bunlardan biri âlimdir, ilmiyle amel edendir; bu kimse kurtuluşa erer. Biri de âlimdir ama ilmiyle amel etmeyi terk etmiştir; bu kimse helak olur. Cehennemlikler, ilmini terk eden âlimin kokusundan rahatsız olurlar. Ateş ehlinden en çok pişmanlık duyan ve hasretlik çeken kişi, bir kulu Allah'a davet ettiği ve davetini kabul eden kişi, bundan dolayı Allah'a ibadet ederek cennete girdiği halde; kendisi ilmini terk ettiği ve hevâsının, uzun dünyevi arzularının peşine takıldığı için cehenneme giren kimsedir. Hevâ ve hevese uymak insanın hakka ulaşmasına engel olur. Uzun dünyevi arzularsa ahireti unutturur."
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100