13 Kasım 2004 Cumartesi 00:00
203 Okunma
Bayramda 'kalori
Uzmanlar, Ramazanda bir ay dinlenmeye çekilen midenin, bayramda tatlı ve hamur işi yiyeceklerle yorulmamasını, özellikle, ağır hamur tatlıları,

kızartmalar, yağlı yiyeceklerin fazla tüketilmemesi uyarısında bulunuyor

Beslenme ve Diyetetik Uzmanı Ferin Batman, Ramazan ayında tutulan 30 günlük orucun ardından beslenmeye dikkat edilmezse sağlığın tehlikeye girebileceğini belirtti. "Düşük Kalorili ve Pratik Yemekler" ve "Türk Yemekleriyle Diyet" adlı kitapları bulunan Uzman Diyetisyen Ferin Batman, bir yemeğin lezzetli olabilmesi için bol yağlı, şekerli, kremalı, kısacası yüksek kalorili olmasının şart olmadığını vurguladı. Batman, bir aylık oruç döneminin ardından bayramda birdenbire, aşırı yemek yeme eğilimi ve Türk halkının misafirperverliği, yemek konusundaki aşırı ısrarcı tutumunun yanlış beslenmeye neden olacağını söyledi.

Ağır yemeklerden kaçının

Bayram ziyaretlerinde çikolata, ardından baklava, şekerpare gibi şuruplu hamur tatlıları, çaylar ve kahvelerin defalarca alınmasının~|~, hazımsızlık, mide bulantısı gibi sindirim zorlukları ve ani tansiyon yükselmesine neden olabileceğine işaret eden Batman, böyle durumlarda özellikle çocuklarda kusma ve ishale sıklıkla rastlandığını belirtti. Ferin Batman, içerdikleri, şekerler, un ve yağlarla kalori bombasıolan, çikolata, şuruplu hamur tatlıları, gibi yiyeceklerin, vücuda sadece kalori sağlayacağını, başka bir besin değeri bulunmadığını vurguladı.

Şekerin fazlası

yağa dönüşür

Şekerin fazlasının vücutta yağa dönüşerek depolandığını ve böylece şişmanlığa neden olacağını söyleyen Batman, özellikle kolesterol ve diğer kan yağları yüksek kişiler ve şeker hastalarının bu konuda daha dikkatli olmasını istedi. Özellikle 45 yaş ve üstündekilerin, şekerli, yağlı yiyecekleri fazla tüketmesinin, yüksek tansiyon, kalp?damar hastalıkları ve şeker hastalığına zemin hazırlayacağını vurgulayan Batman, şunları söyledi: "Ramazanda bir ay dinlenmeye çekilen mide, bayramda tatlı ve hamur işi yiyeceklerle yorulmamalı. Özellikle, ağır hamur tatlıları, kızartmalar, yağlı yiyecekler fazla tüketilmemeli. Bayramın ilk günlerinde az ve sık aralıklarla sebze ve meyveye ağırlık vererek beslenmeli, vücudun eski düzenine dönmesi sağlanmalı."

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100