Bu haber kez okundu.

Çocuğunuz televizyonun esiri olmasın
TV izleme sürelerinin tüm ülkelerde çocuk ve ergenlerde yüksek olduğuna işaret eden Balcı, “Erkekler, büyük çocuklar, düşük sosyo ekonomik düzeyli çocuklar daha fazla TV izlemektedirler. Türkiye'de yapılan araştırmalar çocukların günde 2 saatten fazla TV izlediğini göstermektedir. Oysa Amerika pediatri akademisi, 2 yaşın altındaki çocuklara TV izlettirilmemesi, 2 yaşın üzerindeki çocukların ise günde 2 saatten daha az TV izlemelerini tavsiye etmektedir. Televizyonun çocuğun fiziksel gelişimi üzerine doğrudan ya da dolaylı olumsuz etkileri aşırı kilo, şişmanlık, ortopedik sorunlar, görme bozuklukları ile cinsel tutum ve davranış değişikliğidir. Televizyonun psiko-sosyal olumsuz etkileri ise öğrenme bozukluğu, iletişim güçlüğü, dikkat eksikliği, uyku bozukluğu, agresif ve antisosyal davranışlar, arkadaş ilişkilerinin azalması alkol, sigara, gibi zararlı madde bağımlılığıdır” dedi.
Aşırı kilo alımı veya obezite ile uzun süreli TV izlenmesi ve TV'de gösterilen gıda reklamları arasında pozitif ilişki olduğunu anlatan Balcı, “Fiziki faaliyetin azalması, yeme alışkanlıklarının değişmesi ve fazla kalorili yiyecekler kilo alımını arttırmaktadır. Çocuğun agresif ve anti sosyal davranış göstermesinde şiddet içeren film, dizi ve reklamların izlenmesi ve verilen sosyal rolün etkisi vardır. Bazı aileler şiddet içeren filmleri küçük çocuklarıyla birlikte izlemekte bir mahzur görmemektedir. Çizgi filmlerde dahil birçok TV programı şiddet içermesine rağmen şiddeti yeren programlara ise yer verilmediği görülmektedir. Çocukların TV'de şiddet uygulayan kişileri veya kahramanları rol model olarak benimsemesi antisosyal davranışların gelişmesini kolaylaştırmaktadır” diye konuştu.
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100