Bu haber kez okundu.

Çocuk ve oyun
3?5 yaşlar

Gerçek bir yapı


Bu yaşta çocuğunuz her türlü gezinti ve ziyaretten oldukça keyif alır. Eğer evinizin yakınında bir inşaat yeri varsa, birkaç günde bir burayı beraberce ziyaret edebilir ve binanın büyüyüp, değişmesini seyredebilirsiniz. Burada çalışan insanların yaptıkları hakkında, kullandıkları makineler konusunda ve bu yerde gözlediğiniz değişikliklere dair konuşabilirsiniz. Böyle bir deneyim çocuğunuza düşüncelerini yoğunlaştırma olanağı sağlar ve kendi taklit ve hayali oyununu geliştirmesine yardımcı olur. Bu sayede hafızası çalışır, gözlem gücü gelişir ve kelime hazinesi genişler.

Oyuncak insanlar

Çocuğunuz ev, araç ve benzeri yapıları inşa setleriyle verilen küçük şekillere ilgi gösterir. Onları yapıların içine ve dışına, arabanın veya helikopterin içine yerleştirebilir ve etrafta hareket ettirebilir. Diğer bazı küçük şekiller de farklı roller üstlenebilir: Doktorlar, hemşireler, kaşifler ve bunun gibi. Çocuklar onlarla birlikte verilen minik aksesuarları bü~|~yüleyici bulurlar ve onlarla uzun süreli hayali oyunlar oynarlar.

Ahşap yapı blokları veya bir trenyolu seti onun hayali oyunlarına katılabilir. Tren istasyonu ve küçük insanların yaşadığı bir kasaba için ahşap küpler kullanılabilir, yaşça daha büyük bir çocuk için trenyolu güzergahını uzatabilirsiniz veya plastik bir hayvanat bahçesi veya çiftlik hayvanları gibi başka nesneler de ilave edebilirsiniz. Bunun yanısıra, onunla konuşurken en üstünde, orta yerinde, sağ, sol, ön ve arka nesnelerin konumlarını tanımlayan terimler de kullanabilirsiniz. Terimleri oyun oynarken ne yaptığına dair bir açıklama da yapabilecektir. Bu onun seçici davranmasına, oluşumlar üzerine düşünmesine yol açar.

Çocuklar genellikle çok daha soyut yapı inşa oyuncaklarını tercih ederler. Bunlar pek çok tarzda, iç içe geçmeli düz plastik parçalardan veya gereçlerden oluşur ve bunlar hayali oyunlarda yer alan çok sayıda değişik şekillerin ve yapıların inşasında kullanılır.

Pazıllar ve yap?bozlar

Geleceğe dair planlar yapma ve el denetimi kurma gibi pek çok inşa etmek becerisi aynı zamanda yap?boz yaparken de işe yarar. Şimdi çocuğunuz onu düşünmeye sevk eden, planlar yapmaya yönelten ileri seviyedeki pazılları yapmaya başlayabilir. Problem çözme becerileri de, yap?bozlar sayesinde işlerlik kazanır. Çocuğunuz resimlere bakmanın dışında, parçaların şekillerini ve renklerini eşleştirme ve parçaları birbirine uydurmak durumundadır.

KALIP YAPMA

Çocuğunuz halen oyun hamurunu ve plastilini yuvarlayarak ve yoğurarak eğlenir ve basit şekiller oluşturur, bunun yanısıra, bu materyalleri hayvan, insan, meyve gibi daha değişik şekiller yaparken de kullanır. Bunun için daha büyü miktarlara ve daha fazla renk çeşidine gereksinim duyar ve fazladan birkaç aksesuar da kullanabilir. Dönen miller ve değişik şekillerdeki bisküvi kesicileri eğlencesine farklı bir boyut katar. Hamuru fırında adeta kil gibi pişirebilirsiniz, böylece çocuğunuzun yaptığı şekiller daha uzun süre dayanacaktır.

Plastilin hamurdan daha katı ve kullanımı daha güç olsa da, bu yaştaki bir çocuk için eğlencelidir. Renkleri olabildiğince karıştırmamaya özen gösterin, grimsi bir renge dönüştüğünde tüm cazibesini yitirecek ve çocuğunuzun hayal gücünü sınırlayacaktır. Çocuğunuzun denemesine izin vererek işe girişin ve neler yapabileceğini görün, kullandıkça plastilin daha yumuşak bir hal aldığını göreceksiniz. Onunla daha sonra beraberce top, sosis, yılan, salyangoz, tencere gibi basit şekiller yapabilirsiniz. O da bu arada bir uzay aracı veya çocuk arabası gibi karmaşık nesneler oluşturmaya yeltenebilir. Bunlar gerçek hallerine hiç benzemeyebilirler fakat çocuğunuzun hayal dünyasında asıllarından farksızdırlar. Bu tarz şeyler onun doğal yaratıcılığını yansıtmaktadır ve devam etmesi için teşvik ve sevgi görmesi gerekir.
Anahtar Kelimeler:
çocuk oyun
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.