Bu haber kez okundu.

Egzersizi her yerde yapabilirsiniz
Açık havada ya da evde; yer hiç farketmez. Yeter ki vücudumuzun hareket edip, enerji toplamasına imkan verelim. Vücudumuzu hareket ettirmenin en etkin yollarından biri de koşmaktır. Koşu hem kişinin kondisyonunu arttırıp hem de günlük egzersiz ihtiyacını karşılar. Fakat koşmaya başlamadan önce esneme hareketlerini ihmal etmememiz gerekiyor. Düzenli bir egzersiz alışkanlığının sonucunda sağlık adına neler mi kazanacağız?

+ Egzersiz, her şeyden önce kendimizi iyi hissetmemize yardımcı olur. ? Daha enerjik olmamızın yanı sıra daha iyi uyur ve hayata daha pozitif bakarak her anın keyfini çıkararırız.

+ Egzersiz, kolesterolü düşürür, kan şekerini dengeler ve saglikli bir kiloda kalmamızı sağlar.

+ Egzersiz yapan insanların kalbi daha yavaş atar, bu nedenle de daha az yorulur.

+ Diyetle birlikte yapılan egzersiz, tansiyonu düşürür.

+ Egzersiz, vücutta kas oluşumuna neden olur dolayısı ile vücuttaki yağ oranının azalmasını sağlar. Böylece kolesterol de düşmüş olur.

+ Sürekli yapıla~|~n egzersiz, şişmanlığa neden olan leptin hormonunun azalmasına yarar.

+ Egzersiz, damarlara elastikiyet kazandırır. Böylece daha rahat kan dolaşımı olurken, damar tıkanıklığına yakalanma riski düşer.

+ Stresi azaltır. 15 dakikalık bir yürüyüş, kendimizi iyi hissetmek anlamında bize çikolata ya da şekerden daha faydalıdır.

+ Devamlı egzersiz yapan kişiler daha dinamik ve işte daha üretken olur. + Kalp krizi geçirme riski de egzersizle azalır. Haftada 2 kere egzersiz yapan kişilerin kalp krizi geçirme riskleri, %70 oranında düşer.
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100