Bu haber kez okundu.

Ehl-i Beyt Ekolüne göre namaz vakitleri
144. İLKE:

Her Müslüman’ın bir gün boyunca, şer’i vakitleri Kur’an-ı Kerim’de ve Resûlullah’ın (s.a.a.) sünnetinde belirtilen şekilde beş defa namaz kılması gerekir. Öğleden güneş batıncaya kadar öğle ve ikindi namazının, akşamın başından gece yarasına kadar akşam ve yatsı namazının ve şafak söktüğü andan güneş doğuncaya kadar da sabah namazının vaktidir.

Ehl-i Beyt Ekolü, öğleden güneş batıncaya kadarki vaktin öğle ve ikindi namazının ortak vakti olduğuna, bu vaktin başından dört rekâtlık bir namaz kılınacak kadar sürenin öğle namazının özel vakti ve sonundan da dört rekâtlık bir namaz kılınacak kadar sürenin de ikindi namazının özel vakti olduğuna inanıyor.

Dolayısıyla, eğer insan namazları fazilet vaktinde kılmak istemezse, bu süre içinde, her iki namazı özel vakitleri dışında ne zaman isterse kılabilir, ancak bu ikisini birbirinden ayırıp her birini ileride açıklayacağımız fazilet vaktinde kılmak daha iyidir.

(Öğle namazının fazilet vakti, öğlenin ilk vaktinden yere dikilen bir çubuğun gölgesi kendisi kadar oluncaya dektir. İkindi namazının fazilet vakti ise, yere dikilen bir çubuğun gölgesinin kendisinin iki katı kadar oluncadır).
İmam Muhammed Bâkır (a.s.) şöyle buyuruyor: “Güneş başın tepesinden batıya doğru kayınca öğle ve ikindi namazının vakti girer ve güneş batınca da akşamla yatsı namazının vakti girer.” (Vesailu’ş-Şia, c. 3, mevakit bâbı, 4. Bâb, 1. Rivayet).
İmam Ca’fer Sâdık (a.s.) da şöyle buyurmuştur: “Güneş, başın tepesinden batıya doğru kayınca öğle ve ikindi namazının vakti girer; ancak öğle namazı ikindi namazından öncedir; sonra sen güneş batıncaya kadar o ikisini istediğin zaman kılmakta serbestsin.” (Vesailu’ş-Şia, c. 3, mevakit bâbı, 4. Bâb, 4 ve 6. Rivayet).
İmam Muhammed Bâkır (a.s.), Resûl-i Ekrem’in (s.a.a.) hiçbir mazereti ve nedeni olmaksızın öğle ve ikindi namazını birleştirerek kıldığını rivayet eder. (a.g.e.).

Esasen, bazı durumlarda iki namazın birleştirilebileceği konusunda bütün İslam fakihleri ittifak içerisindedirler. Arafat ve Müzdelife’de bütün fakihler öğleyle ikindi namazının veya akşamla yatsı namazının birleştirilmesini câiz bilmektedirler. Nitekim, Ehl-i Sünnet ulemasından büyük bir grup, seferde iki namazı birleştirmeyi câiz bilmektedirler. Ehl-i Beyt Ekolü’nün diğerlerinden farkı, daha ileri giderek, yukarıdaki delillere dayanarak (namazların fazilet vakitlerinde kılınmasının daha faziletli olduğunu kabul etmemize rağmen) iki namazın birleştirilmesini mutlak sûrette câiz bilmesidir; bunun felsefesi ise, hadislerde açıklandığı gibi, namazın Müslümanlara kolaylaştırılmasıdır.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100