Bu haber kez okundu.

Ehl-i Beyt Günlüğü
İmam Azam Ebu Hanife şöyle diyor:
Bir gün İmam Sadık’la (a.s.) görüşmek için evine gittim. O saatte Kûfe halkından bir grup kimse de oraya gelmişti. İmam Sadık (a.s.) onlarla görüşmek için izin verince ben de onlarla birlikte içeri girdim. Huzuruna yetiştiğimde şöyle dedim: “Ey Resûlullah’ın oğlu! Halkı Resûlullah’ın ashabına sövmekten alıkoyacak birini Kûfe’ye gönderirseniz iyi olur. Benim kendim, Resûlullah’ın ashabına söven on bin kişiden fazlasını biliyorum.”
Hazret buyurdu ki: “Halk benim sözümü kabul etmiyor.”
Ben, “Kim sizden kabul etmiyor; oysa siz Resûlullah (s.a.a.)’in oğlusunuz?” dedim.
İmam Sadık buyurdu ki: “İşte sen, benim sözümü kabul etmeyenlerden birisin. Şimdi izinsiz evime girdin, izinsiz oturdun, izinsiz konuşmaya başladın. Senin kıyasa göre fetva verdiğini duyum.”
Ben; “Evet” dedim.
Buyurdu ki: “Vay senin haline! Allah’ın emirleri karşısında kıyasa başvuran ilk kimse şeytan idi. Allah Teala ona; ‘Adem’e secde et’ diye emrettiğinde şöyle dedi: ‘Ben secde etmem; çünkü beni ateşten yarattın, Adem’i ise balçıktan; ateş balçıktan üstündür.’ Binaenaleyh, kıyasla hak bulunmaz. Meseleyi daha iyi anlayabilmen için senden soruyorum: Ey Ebu Hanife! Sana göre, bir kimseyi haksız yere öldürmek mi günah açısından büyüktür; yoksa zina mı?”
Dedim ki: “Bir kimseyi haksız yere öldürmek.”
İmam Sadık: “O halde neden Allah Teâlâ katilin isbatı için iki şahit, zinanın isbatı için ise dört şahit istemiştir? Acaba bu ikisini birbiriyle kıyaslamak olur mu?”
Ben: “Hayır!” dedim.
İmam Sadık: “İdrar mı daha necistir, yoksa meni mi?”
Ben, “İdrar” cevabını verdim.
İmam Sadık: “Öyleyse neden Allah Teâlâ idrarda abdest almayı emrediyor, ama menide gusletmeyi? Acaba bu ikisi birbiriyle kıyaslanır mı?”
Ben, “Hayır!” dedim.
İmam Sadık: “Acaba namaz mı daha önemlidir, yoksa oruç mu?”
Ben, “Namaz” dedim.
İmam Sadık: “O halde neden hayız gören kadına orucun kazası farzdır da namazın kazası farz değildir. Acaba bunları birbiriyle kıyas etmek mümkün mü?”
Ben, “Hayır!” dedim.
İmam Sadık: “Acaba kadın mı (güç yönünden) daha zayıftır, yoksa erkek mi?”
Ben, “Kadın” dedim.
İmam Sadık: “Öyleyse neden Allah Teâlâ mirasta erkek için iki pay, kadın için ise bir pay belirlemiştir? Acaba bu hüküm kıyasla doğru olur mu?”
Ben, “Hayır!” dedim.
İmam Sadık: “Neden Allah Teâlâ, bir kimse on dirhem hırsızlık yaptığında elinin kesilmesini emretmiş ama bir adam bir kimsenin elini keserse beş yüz diyet belirlemiştir? Acaba bu hüküm kıyasla uyuşur mu?”
Ben, “Hayır!” dedim.
İmam Sadık: “Duydum ki ‘Kıyamet günü nimetler hakkında sizden sorulacak’ ayetinin tefsirinde nimetlerden maksat, tatlı yemekler ve yazın içilen serin sulardır, demişsin.”
Ben: “Evet! Öyle mana etmiştim.”
İmam Sadık: “Eğer bir adam seni davet edip de önüne, tatlı yemekler getirse, daha sonra minnet etse, böyle bir adam hakkında nasıl hükmedersin?”
Ben: “Cimri bir adamdır derim” dedim.
İmam Sadık: “Acaba Allah Teâlâ cimri mi (kıyamet günü, bize vermiş olduğu yemek ve sular hakkında bizden hesap sorsun?”
Ben: “Öyleyse Allah Teâlâ’nın, hakkında insandan hesap soracağı nimetlerden maksat nedir?” dedim.
Buyurdular: “Nimetlerden maksat, biz Peygamber Ehl-i Beyt’inin muhabbet ve sevgisidir.” (Bihar, c. 10, s. 220).
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100