Bu haber kez okundu.

Hamilelikte kalsiyum
Anne adaylarının en önemli endişelerinden biri hamilelik döneminde vücutlarının kalsiyum rezervlerinin bebeğin gelişiminde oynadığı rol nedeniyle, bedenlerinde kalsiyum eksikliğine bağlı ortaya çıkabilecek veya gelecekte karşılaşabilecekleri sorunlardır.

Günlük ne kadar kalsiyum gerekli?

Kadın ya da erkek, hamile ya da değil, tüm insanların günde 1.000 miligram kalsiyum almaları gereklidir. 50 yaşın üsütündekilerde bu miktar 1.200 miligramdır. Hamile kadınlarda ise günlük gereksinim normalden 500?1000 miligram daha fazladır. Buna göre hamile bir kadın günde 1.500?2.000 miligram kalsiyum almalıdır.

Yeterli kalsiyum nasıl alınabilir?

Eğer günde 2?3 bardak süt içilmiyorsa yeterli miktarda kalsiyum alınmadığından söz edilebilir. Toplum olarak beslenme alışkanlıklarımızda süt ürünlerine fazlasıyla yer veriyor olmamız hamilelik sırasında kalsiyum alımına dikkat etmememiz anlamına gelmez.

Hatta doktorun verdiği vitamin haplarından alıyor olunması da anne adayını bu sorumuluktan kurtarm~|~az. Çünkü bu haplar yaklaşık 300?400 miligram kalsiyum içerir. Hamileyken günlük gereksinimin 1.500?2.000 miligram olması gerektiği unutulmamalıdır.

Ya haplarla

ya gıdalarla

O halde geriye kalan ihtiyacı karşılamak için 2 yol vardır: ya kalsiyum hapları alınması ya da beslenmeye dikkat edilmesi. Görüldüğü gibi kalsiyum açısından en zengin besin maddesi yoğurttur. Bu nedenle hamilelik boyunca günde 2?3 porisyon yoğurt yenmesi yararlıdır. Bununla beraber kılçığı ile beraber yenilebilen balıklar da kalsiyum açısından zengindir.
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100