Bu haber kez okundu.

İlaç niyetine...
Araştırmalar, sebze ve meyvelerin bizi kanserden kalp hastalıklarına kadar pek çok farklı hastalıktan koruduğunu kanıtlıyor. Ancak bunun gerçekleşebilmesi için, günde en az 5 porsiyon bu besinlerden tüketmemiz gerekiyor

Uzmanlara göre her yediğimiz meyve ve sebze bir hastalığa şifa oluyor. O yüzden öğünlerdeki meyve?sebze ağırlığını ne kadar çoğaltırsak sağlığımızda o denli hastalıklara karşı dirençli olur. Tavsiye edilen günde 5 porsiyonluk meyve de bunun içindir. Bu rakam yüksek gibi görünmekle birlikte, sebze ve meyveleri öğünlerimize katmak aslında o kadar da zor değil. Üstelik bunu yapmanız için birçok sebep var:

4 Yapılan bir araştırma, günde 2.5 havuç yemenin kolesterolü yüzde 11 oranında düşürdüğünü gösteriyor.

4 Bol miktarda alınan potasyumun kalp krizi riskini azalttığı da 12 yıllık bir araştırmanın sonuçlarından. Bu nedenle muz, üzüm, pırasa ve lahana gibi potasyum açısından zengin besinleri tüketmek oldukça sağlıklı.

4 Günde 1.5 porsiyondan az sebze ve meyve tüketmek,~|~ körlüğün ana nedenlerinden biri olan katarakt riskini yüzde 600 artırıyor. Ispanak, kataraktın önlenmesinde oldukça etkili.

4 Meyve ve sebzeler sadece fizyolojik olarak iyileştirici değil, aynı zamanda strese de iyi geliyorlar. Muz ve avokado gibi B vitamini açısından zengin meyve ve sebzeler, stresle savaşta birebir.

4 Dünya Sağlık Örgütü, yetişkinlerde görülen kanserin yüzde 85'inin önlenebilir olduğunu ve bu oranın yaklaşık yarısının beslenme bozukluklukarından kaynakladığını belirlemiştir.

4 Günde sadece bir elma bile yemek kalp hastalıklarından ölme riskini yüzde 20 azaltıyor. Buna bir portakal ve bir de muz eklerseniz, yüzde 20'yi yüzde 50'ye çıkarabilirsiniz.

4 Bol meyva ve sebze yenildiği takdirde ?özellikle de kivi, ahududu, kırmızı biber ve turunçgiller?, soğuk algınlığı ve grip gibi hastalıklara yakalanmak daha zordur. Çünkü bunlar bol miktarda C vitamini almanızı sağlar ve araştırmalar, bol C vitamini alan kişilerin yüzde 34 daha az hastalandıklarını gösteriyor.

4 1998'de yapılan bir araştırma, lifli besinlerden bolca yemenin göğüs ve prostat kanserine karşı kişiyi koruduğu görülmüş. Lahana, bezelye, fasulye, böğürtlen, ahududu, dut ve kuru meyvalar lif açısından zengindir. Ancak hemen hemen her sebze ve meyve lif içerir.

4 Çoğumuz, sadece süt ürünlerinin kemik gelişiminde etkili olduğunu düşünürüz. Oysa brokoli gibi koyu yeşil yapraklı sebzeler de kalsiyum sağlarlar. Aynı zamanda soğan da kemiklerin zayıf düşmesini engeller. İsviçre'deki Bern Üniversitesi'nin elde ettiği bulgulara göre, günde bir gram soğan bile iskeletinizi kuvvetlendirmek için yeterli.

4 Haftada 5 porsiyon kırmızı meyve ve sebze, örneğin domates, karpuz, kırmızı biber, akciğer kanseri riskini yüzde 25 oranında düşürüyor.

4 Ayrıca günde 5 ila 10 porsiyon kırmızı, sarı ve turuncu renkli sebze ve meyve tüketmek, cilt kanseri riskini azaltır.

4 Sağlıklı kilo verme üzerine yapılan en kapsamlı çalışmada, sebze ve meyve açısından zengin bir diyetle beslenmenin kilo vermede ve bunu korumada en etkili yöntem olduğu ortaya çıkmış. Düşünüce, bu aslında hiç de şaşırtıcı değil. Çünkü çoğu sebze ve meyveden bir porsiyon yiyerek aldığınız 50 kaloriyi, sadece 5 adet cips ya da bir adet çikolatalı bisküvinin yarısını yiyerek alıyorsunuz.

4 Bol miktarda sebze ve meyve yemek mide kanseri riskini de azaltıyor.

4 Yapılan araştırmalara göre, kızılcık ve yaban mersini de bol şifa içeren bitkilerden. Çünkü bunlar idrar borusuna bakteri yapışmasını engeller, böylece sistit gibi enfeksiyonları engeller. Günde bir avuç yaban mersini tüketmek, ya da bir bardak kızılcık suyu içmek, bakteri saldırılarını yüzde 58 oranında azaltıyor.
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100