Peygamber Efendimiz, iç ve dış tabiatta hak ve adaletin hakim olması için azami mücadele vermiş, bu hususu fert ve toplum eğitiminin esası kabul etmiştir.
Gönül ülkesini nefsine ve şeytana kaptıran insanın, dış tabiatta fetihler vadetmesi, boşuna iddialarla öne çıkması hem dünyevi hem de uhrevi tehlikeler arzeder."... Kim Allah'ın indirdiği ile hükmetmez ise, işte onlar zalimlerdir" (Maide, 45).Allah'ın hükmünü tatbik etmemek, Allah'ın emrinden çıkış anlamına da geleceği için, Allah'ın hükmünü tatbik etmeyenler, fasıklar olarak tanıtılmışlardır:"... Kim Allah'ın indirdiği ile hükmetmez ise, işte onlar fasıklardır" (Maide, 47).Keza, Allah'ın hükmüne razı olduğunu iddia edip hoşnut olmayanların münafık olduğu da yine ayette anlatılmaktadır:"Onlara; 'Allah'ın indirdiğine (Kur'an'a) ve Resul'e gelin (onlara başvuralım)' denildiği zaman münafıkların senden iyice uzaklaştığını görürsün" (Nisa, 21).Sevgili Peygamberimiz (sav), iç ve dış tabiatta hak ve adaletin hakim olması için azami mücadele vermiş, bu hususu fert ve toplum eğitiminin esası kabul etmiştir. Bu cümleden olarak haksız tasallut, insanın insana zulmü, batıl yol da reddedilmiştir.Bu manada İslam'ın gayesi beş önemli varlığı korumaktır. Bunlar şöyle sıralanır:a. Dini korumakb. Aklı korumakc. Canı korumakd. Malı korumake. Namusu korumak
Gönül ülkesini nefsine ve şeytana kaptıran insanın, dış tabiatta fetihler vadetmesi, boşuna iddialarla öne çıkması hem dünyevi hem de uhrevi tehlikeler arzeder."... Kim Allah'ın indirdiği ile hükmetmez ise, işte onlar zalimlerdir" (Maide, 45).Allah'ın hükmünü tatbik etmemek, Allah'ın emrinden çıkış anlamına da geleceği için, Allah'ın hükmünü tatbik etmeyenler, fasıklar olarak tanıtılmışlardır:"... Kim Allah'ın indirdiği ile hükmetmez ise, işte onlar fasıklardır" (Maide, 47).Keza, Allah'ın hükmüne razı olduğunu iddia edip hoşnut olmayanların münafık olduğu da yine ayette anlatılmaktadır:"Onlara; 'Allah'ın indirdiğine (Kur'an'a) ve Resul'e gelin (onlara başvuralım)' denildiği zaman münafıkların senden iyice uzaklaştığını görürsün" (Nisa, 21).Sevgili Peygamberimiz (sav), iç ve dış tabiatta hak ve adaletin hakim olması için azami mücadele vermiş, bu hususu fert ve toplum eğitiminin esası kabul etmiştir. Bu cümleden olarak haksız tasallut, insanın insana zulmü, batıl yol da reddedilmiştir.Bu manada İslam'ın gayesi beş önemli varlığı korumaktır. Bunlar şöyle sıralanır:a. Dini korumakb. Aklı korumakc. Canı korumakd. Malı korumake. Namusu korumak